Učitelj

Из школ. организације 587“

и карактер. 12. Нарочите наклоности. 13. Способности за' рад. 14. Остале манифестације.

'П. Забавиља мора да води дневник рада и план лекција, — Дневник рада је регулатор за забавиште из кога се увек“ може видети. шта је у њему урађено а план лекција потребан је, да се њиме распореди градиво и да се тако забавиља унапред спреми за своја предавања.

· После две године рада у забавишту, забавиља је дужна да положи практични забавиљски испит по програму, кога прописује Министарство Просвете. Испит треба да буде теоријски и практичан. Теоријски се састоји из једног темата а: практични из једног предавања у забавишту.

3. Ученици.

Свако дете има право да буде примљено у забавиште и то кад напуни три године живота јер је настава у њему бесплатна и траје три године. У местима, где су дечји домови. удаљени од забавишта, деца се примају по навршетку четврте па и пете године и у таквим забавиштима школовање траје две или једну годину. Разуме се, да се за таква забавишта прописују и нарочити програми,

Апорти је одвајао женску децу у засебна оделења, док су Фребел и Монтесори били за заједничко васпитање и мушке и женске деце.

Пошто је обавезно школовање у забавишту још немогуће извести, то се за упис подноси молба са крштеницом и то на месец дана пре почетка школске године и то је почетком: месеца августа. Свако дете пре уписа подвргне се свестраном лекарском прегледу па ако се утврди, да је потпуно здраво _ уписује се у главну уписницу, Уписана деца дужна су да походе забавиште уредно а њихови родитељи дужни су, да при упису

даду писмену обавезу да ће их уредно слати у забавиште и, _ да ће се покоравати школским прописима.

Апорти и Фребел делили су децу на разреде и према годинама живота, али је Марија Монтесори стала на друго ·" гледиште. У својим „Дечјим домовима“ она на против меша. старију децу са мањом и уписује их азбучно без обзира на. пол и године. Знајући, да деца у то доба највише подражавају и да се највише угледају на своје старије другове, онф