Učitelj

624 Учитељ

Ене Уа 0 =

Е, па кад сви волите воће, шта сви треба да чините, па да у воћњацима буде пуно свакојакога воћа» — Душане! (Сви треба да волимо птичице а не треба да их плашимо, да их тучемо, _ да им кваримо гнезда и да им узимамо јаја и младе птичице).

Да, тако је, драга децо! Ко воли воће, треба да воли и. ове мале птичице у воћњацима. Они су најбољи чувари воћака од гусевица. Људи не могу да похватају и утамане штетне гусенице, кад се оне размиле по воћњацима, као што могу да их похватају и утамане ове мале птичице.

Ето, у томе је та велика вредност птица. Оне нам чувају воћке од гусеница, те да од воћака можемо имати свакојакога слаткога воћа.

Други пут ћемо разговарати о томе, како добра деца чувају и штите птице, а сада ћемо да читамо из читанке ову исту причу 0 вредности птица. |

6. Читање из читанке. Прво прочита целу призу сам учитељ из читанке, а затим читају три четири ђака, и то на одељке. Кад ученик прочита један одељак позове се да искаже „својим речима шта је прочитао.

Објашњавање израза и Фраза при читању.

1. Пријатан мирис се разлије по селу. | Место мирис се разлије, како се може рећи друкчије» Свето! (Може се рећи: Мирис се рашири по селу). Како се још може рећиг — Анице: (Може се рећи: Мирис се разнесе "по селу). А још како» — Лазо! (Може се рећи ји мирис се осећа по селу). Пе | | 9. Свака је воћка препуна слатких плодова. | Koja ce друга реч може рећи место речи плодоваР Ружо! (Може се рећи: слаткога роба). 3. Орпло се њихово весело певање. __ Место орило се певање, може ли се и друкчије рећи» Злато! (Може се рећи чуло се њихово весело певање). А како JOU — Радиша! Савета! Илија! (Ако деца не знају рећи им, да се за песму или певање каже још и: песма се разлеже, т|. чује се далеко). "4. Птице Шамане гусенице. | . Која се друга реч може рећи место речи Шамане2 Иване! Душане! (Може се рећи да птице уништавају гусенице). Hr. M. | |

a aR—