Učitelj

Учитељска Друштва 633

тању, месечник „Ртаса з:којпа“ (5КоЈ5К! гад) доноси чланке за поуку и васпитање. Сем тих излази месечни реви Кисћ Редаоовтспу („Педагошки покрет“), зхкоја зреспајпа, за слепе, глувонеме, и т. д. „Ројки Атеулшп Рзусћојог!“ (Пољски Психолошки Архив) „Ројзка Обмјаја Рогазгкојпа“ (Пољска изваншколска изложба) „Кођођу гесгле“ (Ручни рад) „Мгедха ! [лаје (Знање и живот). Најзад за ученике основ. школа „Рјотук“ и „Р/отусхек“ (Пламен и Пламичак)“. |

Томе треба додати још десетак локалних учитељских „листова, који излазе у главним местима државе.

Већина учитеља ради у нездравим, неудобним школским учионицама, услед чега им доста умиру.

Организоване колеге су почели размишљати о неопходно "потребном збрињавању оболелих другова. Тога ради су још 1923 г. на петој гл. скупштини решили да се образује болеснички фонд у који сваки члан поред редовне чланарине мора уплаћивати 19/, од своје плате. На тај начин досад су скупили око 2,500.000 зл. (280.000 долара) Та је сума била довољна те се могао направити ! санаторијум који одговара најмодернијим здравственим захтевима. У њему има простора за 200 болесника. Он се налази у здравом пределу у татријским планинама, близу Закопане, где је откупљен леп посед из кога се снабдева санаторијум храном.

Здраве колеге наћи ће ту опоравилишта и одмора. А тако исто за њих је организирано 6 феријалних колонија и пансиона на мору и планинским крајевима. У Закопани има Савез властити туристички дом.

Савез има много различитих секција које јој олакшавају многоструко делање. Постоје посебни одсеци за педагогику, цртање, певање, музику, ескурзије, везе са иностраним учитељством и т. д.

Пројектовано је приређивање једног конгреса словен-_ ских учатеља. Секција за екскурзију је успела да приреди

прву иноземаљску екскурзију у Чехословачку. Према одлици последње главне скупштине (новембра.

1927) наведени проценат 19%', сабираће се у циљу изградње учитељских домова у најважнијим местима. У учит. дому у Варшави биће поред осталог и станови за учитељску децу _и сироте. |