Učitelj
779 Учитељ
svojim učiteljima. Ove će izjave svakodnevne delovati na mišljenje dece, koja će se tim uzdizati i stvarati karakter. Glavni cilj je da se od deteta stvori čovek promišljen, čije će misli biti pod kulturom volje. Duh stvarno nikad nije neaktivan i u dokolici naše misli rada — i zato treba u takvim časovima najviše bditi nad njihovom aktivnosti. Svaki čovek mora biti inspirisan idejom, da je čovek,i da sve što se liče čovečansiva ne treba i ne sme mu biti strano, već u uskoj vezi. Tok misli naših treba upravljati za dobro čovečanstva i tako se pripraviti za socialni Žživol.
Cela knjiga puna je dobrih, poučnih ideja, osnivajući se na sistemu D-r Decroly-a u svojoj esenciji. One tri faze, koje ističe Decroly, kojim dolazi duh u kontakt sa svetom fizičkim: bosmatranje, asocijacija ideja i izražavanje osećanja i misli rečima, pa aktivnost, osećaju se kao podloga, temelj, na kojem je izgradjena i proširena koncepcija teozofije. |
Ovo delo je obogatilo i mođemu pedagošku literaturu, ne samo feozoisku.
Ida Runjanin
в) о талијанским
17 Едисагопе пагопа!е. Кућа тепзје Фф! чио del educazione nuova. Direttore Giuseppe Lombardo Radice. Anno X. Abbonamento 95 lire per 1 estero. Amministrazione Via Rufini Ne 2 Roma.
Интернационална лига за ново васпитање са седиштем у Женеви, која своје принципе пропагира кроз своју ревију „Рошт К сте помоепе", стекла је масу присталица по свима континентима. У Италији те идеје већ пуних девет година нарочито заступа Ломбардо Радиче кроз свој часопис „Т' Еапсалопе палопаје". За време министровања Ђовани Ђентила, он је био главни иницијатор оне школске реформе, која је пољулала све просветне институције почевши од дечјег забавишта па до католичког универзитета. Његова огромна енергија и његова љубав према школи и педагошкој доктрини, уздигли су га на степен признатог педагога и особитог реформатора.
__У свескама за јануар и фебруар нас нарочито интересује чланак „Принципи обновљене школе у Гизолфи". Ова школа по„стоји близу Милана већ толико година и у њој се врше разни