Učitelj
408 Учитељ
Договор да се то учини.
Нов проблем:
Дете: Гусенице имају жаоку. И пчеле. Оне изгубе жаоку кад убоду. И гусенице изгубе жаоку. Жаоке нестане кад се гусеница учаури.
Девојчица: Онда отпадне и кожа.
Дечко: Ја бих волела да знам како то бива.
Учитељ: Нешто ново да се утврди.
Деца: Кожа отпада.
Дете: Кожа отпада на сунцу.
Друго: Кад се метне у стакло.
— Ова гусеница још није била у стаклу.
— Оне саме скину кожу.
Један од посетилаца прича како су са једним разредом посматрали гусеницу којој је стара кожа висила на задњем делу тела и са жаоком постепено отпадала. То црта на табли.
Деца се смеју и кажу: Старо одело отпада.
— Зашто отпада стара кожа»>
Разна мишљења. |
Учитељ: То се дешава једанпут, два, три, четири пута.
Дете: И гусеница увек добије нову кожу.
Друго: Као и змија.
Деца се сад удаљавају, уносећи извесне примедбе о _ змији, док их један не врати замерком: -
— Ми нисмо код змије, него KOJI гусенице.
Учитељ: Где оно бејасмо>
Деца: Да гусенице смичу кожу.
— Једно дете: А зашто оне смичу кожу»
Друго одговара: То је као код одела кад је изношено = старо.
— Учитељ: Старог
— Не, она га неће више.
— Гусеница не може да мисли.
Примедбе: Можда је стара кожа сувише топла, сувише сува, рђава... јер је одело изношено..
Једно дете пориче одлучно:
— То није узрок. :
Учитељ: Наш Герхард има старе хаљинице које висе и он их више не носи.