Učitelj

200 Учитељ

ПНЕ ЕН

НАСТАВНИ РАД

0 НОВЦУ Предавање за |У разред основне школе“)

Како је постао новац

ТЈУ старо време није било новца као данас. Из историје знате како се онда вршила трговина. Како (Разменом). Замислите три народа тадашњега доба, који су били један с другим у јакој трговини помоћу размене. Да представимо на табли три та народа словима А, В и С ида њихове државе одвојимо једну од друге цртама; ове да им буду граница. То изгледа овако:

Народ А. Народ В. Народ С. Потребна му је со, | Потребно му је Потребне су му има оружја. — | оружје, има кожа. | коже, има соли.

Како народ А може помоћу размене доћи до соли! Да неће почети нешто са народом В> Дабоме. Народ А даваће

5 У новије време јављају се разне теорије о обради наставног градива у основној школи, али нарочито код нас мало је теорија које дају практичких примера како градиво по тој новој теорији треба и обрађивати, тако да су наставници који о тим новим теоријама читају и који треба по њима да раде, увек у недоумици како да раде. Међутим, баш је то важно: како треба радити. Уредништо у том правцу добија и питања од читалаца и жеље да се такве ствари износе у листу. Сматрајући и само да је практични наставни рад важан као и теорија, Уредништво ће гледати, да доноси примере наставнога рада, који би практично објашњавали оно што се у теорији новога наставнога покрета буде излагало и захтевало, у колико су теорије научно оправдане, јер се за свачим не мисли ни поводити. У другој свесци већ су донесена два таква предавања, а то се чини и овим предавањем о новцу. Њега је држао А. Фукс, учитељ у Бгеру (Чехословачка) и узетоје из педагошког часописа „Зећштеогт“. Оно је по програму и за наше прилике изводљиво. Представља доживљај Ур. .. укупност и пази на дечји интерес, на шта се увек мора обраћати пажња :

Ун