Učitelj
ОМ 1 === АНА Н- Мр и И ин ВА ВР
370 Ма шеи т СиЈБ
- 6) Читање на словарици
Учитељ претходно спреми раније пређена слова као и слово“ „н“ и среди их тако да се при ређању на дасци добију ове речи: нос, он, она, оно, син, сан, нана, ИТД.
Устани ти! Учитељ ставља најпре „и. Ђак чита на учитељ брзо додаје „о“, а одмах затим додаје и „с и на тај начин настаје сливање гласова и добијање речи нос. При шчитавању једне речи не сме бити прекида.
Кад се ученици извежбају у шчитавању речи, онда читају и реченице, као: он носи сина нани.
Може учитељ и раније на дасци наређати слова, а ради читања речи или реченице, но ради већег дечјег интересовања практичније је једновремено ређање и читање. ;
в) Читање из буквара
Хајде сад да читамо из буквара! Извадите букваре! Отворите код носа! Метните писаљку испод прве речи! Учитељ чита. редом све речи, а затим тражи да читају и ђаци.
Метните опет писаљку испод прве речи! Читај ти! Шта си прочитао» Метните писаљку испод друге речи! Читај! итд. __
При читању пазити на нагласак речи и читати преко реда-
Извадите таблице! Препишите све ове штампане речи пи- | саним словима! Учитељ обилази баке, упозорује их на правилно седење и поправља их у писању.
Живојин Трифуновић
Зима
Предавање за 1 разред основне школе (По методи комплексне наставе“)
Деца се грудају у школском дворишту, праве човека од. снега, — сва су зајапурена — а наставник је међу њима, и он се игра,груда, и помаже им да ваљају груде од снега, како би човек од снега био већи.
Јесте ли се наиграли, децо! (Јесмо.) Шта би ми сада требали да радимо! (Да учимо.) Хоћемо ли што учити, или да се још играмо (Учићемо). Добро, хајте сви у учионицу, тамо је топло. (Деца сама отресају са одела снег, чисте обућу, и журно улазе
ж) М ако овај рад није спроведен у целини по комплексном систему као новина и покушај заслужује пажњу и интерес, тим пре што садржи У
себи комплексних момената. Зато му се даје место У „Учитељу“ Ур.