Učitelj

Нераздељена настава 571

рад бољи и за децу занимљивији и примамљивији. Слободна настава или слободан рад, мења изглед досадашњег разреда са скрштеним рукама и седењем у потиљак, разред често пређе поводом истакнутог питања у ларму и наруши ред, али у томе и јесте његова важност што ставља све ученике у покрет, да мисле, да раде, да се изјашњавају и да вежбајући се у толеранцији да другога саслушају кад говори, да се критикују и исправљају, да се на тај. начин вежбају за живот у заједници, за будуће грађане. А кад се ученици у такву наставу уведу, онда је она и за наставника и лакша и боља. Другу какву теорију наставне методе, која би била завршна и неприкосновена, није могућно дати. Научна истраживања психолошко-педагошка у погледу. наставне методе још нису толико далеко отишла, да би о томе дала завршан суд. Још се истражује и ствара. Кад ће бити готово» Можда никад. Судећи према ономе шта је све рађено и урађено од Коменског до најновијих дана и да се ипак није дошло до савршенства, јер за све. постоје приговори тешко је да ће се и доћи до једне наставне методе, коју више друга каква метода не би била у могућности да замени. Није ту од утицаја једино психологија и педагогика, већ исто тако и сам живот, који је вечито променљив и без кога се питање не може решити. Све је у том погледу увек у израђивању и стварању. Од сваког школског радника се захтева, да стално прати ток тога изграђивања и стварања и да и сам на њему сарађује. У томе је суштина наставне методе.

, ; Вуј. Петковић

Нераздељена настава

Најактуелније питање у нашем школском животу јесте данас питање о нераздељеној настави.

Оно је најактуелније зато, јер се данас много оперира с нераздељеном наставом. Изгледа, ако буде тако даље ишло, да неће бити школе, па чак ни одељења, где је неће бити.

Нераздељена 'настава долази отуда, што се отварају нова одељења, која се због великог прираста деце морају отварати, а за која нема просторија.