Učitelj

Глобална метода 619

4 Школска администрација: Познавање закона о народним школама. Познавање правилника и уредаба, које су издане на основи закона о народним школама. Управа и надзор основних народних школа. Дужности разреднога учитеља и управитеља школе. Познавање оних установа Закона о чиновницима и службеницима грађанскога реда, које се односе на учитеље народних школа. Познавање тисканица потребних у школској администрацији. Техника школске администрације, нарочито вјежбањем у састављању појединих аката и вођењу административних књига у школској управи.

Образложење: За све ово одређено је укупно 18 сати У У разреду. Тих 18 наставних сати распоређало би се овако: 4 наст. сата за педагошку историју и читање педагошких дјела (педагошку литературу), 2 наставна сата за понављање грађе из педагогије, што је предузета у ЈП и ТУ разреду, 1 наст. сат за хоспитовање, ! наст. сат за објашњавање предавања, што су га ученици виђели, кад су хоспитовали, 1 наст сат за договор о покусноме предавању, 1 наст. сат за извођење покуснога предавања у вјежбаоници, ! наст. сат за накнадно претресање покуснога предавања, ! наст. сат за практичне вјежбе, а 4 наст. сата за теоријско објашњавање главних принципа посебне методике наставних“ предмета: Поред тога одређени су наставним планом још и посебни наставни сати у У разреду за тачно упознавање грађе прописане наставним програмом за народне школе, за упознавање уџбеника, читанака и осталих помоћних књига за народне школе, као и за извођење покушаја, што их треба да изводи учитељ народне школе са својим ученицима код наставе.

Јосип Шкавић

Глобална метода

Др. Прихода објавио је у чешком педагошком часопису: Школска реформа чланак: „Техничко изучавање читања на психолошкој основи,“ који је добио историски значај у питању развоја методе елементарног читања. У овом опсежном чланку, изложене су чешким учитељима подробне информације о методи читања, коју је др. Прихода назвао глобална метода. Као противници глобалне методе код елементарног читања јављају се Кожишек и др. Кубалек, два виђена педагошка радника. Нарочито Кожишков ауторитет је тако јак код чешког учитељства, да нико није ни помишљао, да опонира његовим погледима у овом питању. Али др. Прихода устао је отворено противу Кожишкових погледа, побија његово тврђење и образложава психолошку оправданост глобалне методе и њену примену у чешким школама. Приходин