Učitelj

Метода Декролиа у школској пракси 651

фесора и учитеља, која се детаљно информисала о Декролијевој

методи. Интересовање Америке за ову методу види се и из тога,

што је. 1925 г. Декроли био позват од колумбијске владе, да држи предавања о својој методи у Боготу, а 1925 и 26 г. госпо-

ђица Халидова, сарадница Декролиева, била је у многим местима

Сједињених Држава, где је оснивала школе по Декролијевим. принципима.

Д-р Овид Декроли је лекар и професор на бриселском университету, где предаје психологију детета на философском „и хигијену на медецинском факултету. До својих принципа и мисли о васпитању детета Декроли је дошао преко испитивања ненормалне деце, слично Марији Монтесори. Он је написао многе расправе о испитивању ненормалне деце, али још није издао ни један спис, који би детаљно расправљао о његовој методи.

Данас се методом Декролиа ради у Бриселу и околини у три школе за нормалну и три за ненормалну: децу. Поред тога она се примењује у многим школама по другим местима у Белгији и иностранству.

Декролиеви погледи се односе како на организацију и уреЂење школе, тако и на њен унутрашњи рад — на наставу.

Према Декролиу дете треба да живи у природној средини, тј. на селу, где би расло у средини природе и где су друштвени односи простији и интимнији него у великом граду. У тесној вези с природом, дете треба да врши многа посматрања: оно треба да упозна земљорадњу, простије занате, природне појаве и основне форме друштвеног живота.

Стога се школе, дсноване по принципима Декролиа, налазе обично далеко од центра великих градова, опкољене вртовима, у близини паркова и шума, недалеко од малих општина; оне обично имају знатан комплекс земље за обрађивање. У школском дворишту гаје се домаће животиње: пси, питоми зечеви, кокошке, голубови, овце. У школском врту сваки ђак има своју леју, коју обрађује.

Међутим Декролиеве школе по великим местима, где ђаци немају прилике за упознавање природних ствари и појава, приређују честе излете и бављење по неколико недеља и месеци у слободној природи.

У разредима је број ђака ограничен (највише 20). У свима овим школама заведена је коедукција од материнске школе (за-