Učitelj

9230 Учитељ

| || МАО А 1208 8 ______Н__---е _---— ===

=

на крају крајева најсигурније мерило и ослонац. Иначе цео покрет може да пређе у известан педагошки мистицизам, који нити може бити од трајне вредности, нити може користити осталом школству.

Немачки васпитни заводи су ипак дело поштених напора и несебичне пожртвованости, те могу бити одличним потстреком за све педагошке раднике, који теже школској реформи.

аававниваветинннивиинивиеиШИиеАвииНИИ и аасившниеа ПН

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) Домаћа књижевност

Наш народ у причама. Прикупио Јеремија М. Павловић. Страна 40, цена 5 дин. Београд 1980.

Јеремија Павловић, учитељ, неуморно се бави већ дужи низ година прибирањем фолклорне и етнографске грађе по нашем народу. На тај је начин описао знамените, по старини, предањима и богаству прилога пределе: Јасеницу (краг.), Брегалницу, Дојран, Качер, Малеш, итд. Највећа му је од тих књига: „Малеш" са 468 страна и „Јасеница" и „Качер", свака са по више од 250 страна.

Тако је г. Павловић дао велики принос познавању наше земље и обиље верних података нашој етнографској науци. А тај његов рад заслужује велико признање како наше науке тако и свих оних, којима осветљавање и проучавање наших

крајева лежи на срцу.

У исто време он је веран програму великог Цвијића за опис народа и његових насеља, дао жива примера и потстрека и осталим својим друговима и људима у народу, да се одаду са свим одушевљењем добрих националиста прибирању све могуће грађе за проучавање наше земље и народа. И као што су то већ учинили и дали обилате податке фолклора у својим књигама Саватије Грбић, Станоје Мијатовић, Јеремија Павловић и ових дана Миливоје Гавриловић са својом књигом „Смедеревско Поморавље, као учитељи и познаваоци и љубитељи нашег народа, исто тако могу згодно и повољно са мало воље и труда дати описе и верну слику својих крајева и остали учитељи у народу.

„Знано вољено". Само добро познавање наше земље и народа јесте онај непобитни услов за стварање синовље љу-

бави и оног узвишеног ентузијазма, којим се воли своја отаџ-