Učitelj
290 Учитељ
Хајд: напоље, момак ко је; Тамо веје крупан снег, Ено онде навејо је
Читав бедем, читав брег
Зима, зима, е па шта је, Ако | зима, није лав!
Зима, зима, па нека је; Не боји се ко је здрав!
А шта може зима мени, Шта ми може, шта ми смег! Нек ми носић поцрвени, Ето то је, то је све! (Змај Јован Јовановић)
Цртање и ручни рад
Цртање: Цртање на табли: црта се рукавица без прстију, кожна капа са ушима, саонице.
Како изгледа дрвеће зими. Птица на месту хране. Вране на дрвећу. Завејано дрвеће. Човек од снега; грудвање. -
Цртање у боји: Деца на клизавици. Топло одело.
Ручни рад: Грађење саоница од чврсте хартије. За, израду се послужити чиодама и лепком.
Рачун и посматрање у простору 8
Претстављање и бројно схватање до двадесет возања санкама. Деца долазе овамо и отрче, то су санкања. Додавање и одузимање, допуњавање и поравњавање. Деоба на групе. (Деца се деле на двоје или више саонина). Грудвање. Деоба на различите групе. Претставити све могућности деобе сваког броја. Грађење бројева на пример грађење осмице помоћу бројних плочица, па доцније и без ових. На пр. један ученик каже: ја градим 8 из 4 и 4; други: ја из 6 + 2 итд. Обоји 16, 18, 20, 15, 13 грудви, подели их на 2, 3 гомиле и напиши то! Или обојте код куће за сутра 12 црвеном и жутом бојом.
Посматрање у простору велике и мале лопте. Лопта је свуда округла.
Телесно вежбање
Ако је могућно, на чистини грудвање и санкање. Весело грудвање у соби: узети снег, направити грудву и удаљенијег дечка који стоји гађати. Овај удешава да избегне ударац сагињањем и склањањем. |
Гимнастика у сали. Санкаћемо се у мислима. У школском дворишту чекамо своје другове. Од стајања нам је хладно. Полазимо. Свако дете полази и вуче (замишљено) своје санке за собом. Сада се пењемо на брдо (деца иду мало погнуто, уз брдо).