Učitelj
Зимске радости у пољу 289
Знам ја једну лопту, Знаш је и ти, ђаче, Кад удариш о земљу, Неће да одскаче.
Ако хоћеш да је дуже Подржиш у руци,
Пар је снег; Покрио брег, И сокак цео, Постао бео.
А ја у соби, Крај пећи седим, У моју књигу Весело гледим.
Загонетка
А ти онда рукавицу На руку навуци.
Та је лопта бела,
Као шећер да је,
Нит' је кожа, нит' је чоха,
Дакле — од чега јег (Лопта од снега)
По кашто само Подигнем главу, Па гледам тужно Снег и мећаву.
Па мислим, Боже, Како је онима, Које је снашла Напољу зимаг
Неговање музике и певање
Како деца вичу кад пада снег
Пада снег, пада снег! Ију ЕРУ
Пада снег, пада снег!! Свуд' се види само снег!
Како вичу птичице у зиму Тип, тип! Циритип! Фи, фи! Ципц, цип!
Шта тиме оне хоће да кажу2
Ми смо гладне, дајте хране! А кад их нахранимо» — „Онда нам кажу: Хвала!
Ови изрази треба да служе за неговање музике тј. помоћу њих треба децу вежбати у познавању нота, у дужини или трајању и у висини. Ради тога треба удесити вежбања: један слог певати дуже, други краће и обрнуто; једном певати исту висину за оба слога, други пут један ниже други више и обратно. Упутство за ово наставници ће наћи у књизи „Упутство за предавање нотног певања“, од Влад. Р. Ђорђевића, професора музике или ког другог музичара. - |
Зима, зима . · (за певање, из Певанке Влад. Р. Ђорђевића) Зима, зима, е па шта је, Ако |' зима, није лав! · Зима, зима, па нека је, Не боји се ко је здрав! Учитељ ; 19