Učitelj

Зимске радости у пољу 289

Знам ја једну лопту, Знаш је и ти, ђаче, Кад удариш о земљу, Неће да одскаче.

Ако хоћеш да је дуже Подржиш у руци,

Пар је снег; Покрио брег, И сокак цео, Постао бео.

А ја у соби, Крај пећи седим, У моју књигу Весело гледим.

Загонетка

А ти онда рукавицу На руку навуци.

Та је лопта бела,

Као шећер да је,

Нит' је кожа, нит' је чоха,

Дакле — од чега јег (Лопта од снега)

По кашто само Подигнем главу, Па гледам тужно Снег и мећаву.

Па мислим, Боже, Како је онима, Које је снашла Напољу зимаг

Неговање музике и певање

Како деца вичу кад пада снег

Пада снег, пада снег! Ију ЕРУ

Пада снег, пада снег!! Свуд' се види само снег!

Како вичу птичице у зиму Тип, тип! Циритип! Фи, фи! Ципц, цип!

Шта тиме оне хоће да кажу2

Ми смо гладне, дајте хране! А кад их нахранимо» — „Онда нам кажу: Хвала!

Ови изрази треба да служе за неговање музике тј. помоћу њих треба децу вежбати у познавању нота, у дужини или трајању и у висини. Ради тога треба удесити вежбања: један слог певати дуже, други краће и обрнуто; једном певати исту висину за оба слога, други пут један ниже други више и обратно. Упутство за ово наставници ће наћи у књизи „Упутство за предавање нотног певања“, од Влад. Р. Ђорђевића, професора музике или ког другог музичара. - |

Зима, зима . · (за певање, из Певанке Влад. Р. Ђорђевића) Зима, зима, е па шта је, Ако |' зима, није лав! · Зима, зима, па нека је, Не боји се ко је здрав! Учитељ ; 19