Učitelj

Међушколска преписка 421

наставнике, а од колике је то штете по васпитање омладине, то ми сви наставници добро знамо.

Помоћу међушколске преписке можемо да отклонимо све ове приговоре, сви ови недостатци могу да се уклоне и ученици оспособе за практичан живот у друштву. Ученици пишу писма својим друговима из других школа, добивају од њих одговоре, које пишу разни ученици и тако деца упознају више разних > рукописа, па после могу да прочитају и врло ружно и замршено написане разне исправе, писма и позиве. Деца шаљу једни другима, кад их међушколска преписка зближи, поред наставних средстава, и разне поклоне и тако науче да пишу спроводне листове, товарне листове итд. О важнијим догађајима деца шаљу једни другима телеграме итд. и тако проживљују све оно што ће им доцније у животу требати.

Познато је да лакше памтимо и дуже одржавамо у памћењу доживљаје, праћене са каквим пријатним осећањем. Међушколска преписка, поред своје васпитне вредности, има не мањи значај и за ученичко образовање. Један велики део градива, до кога ученици, већином, долазе само методом предавања наставника, може да се расветли и покаже у својој правој боји и допуне празнине, које су евентуално у предавању остале, путем међушколске преписке.

Како је на пример често тешко учење историје, ако у школи нема помоћних средстава. Међушколском преписком може да се дође до материјала, који пружа прилике ученицима да тачно упознају историју појединих крајева. Уз опис појединих догађаја од стране самих ученика, они обично шаљу слике, дописне карте, фотографије, репродукције костима, што уноси нов елеменат у разумевање историје. У својим писмима ученици такође описују разне културне споменике из прошлости, цркве, манастире, народне обичаје, ношњу и др. У географији поред тога, што ученици у својим писмима износе географски опис својих земаља, они шаљу једни другима слике које приказују обичаје, привреду, трговину и живот уопште као и слике појединих градова, карте појединих крајева и земаља, рељефе и др.

Изучавању природних наука међушколска преписка може такође много да допринесе. Поред тога што ученици у писмима износе поједине детаље природних наука, с обзиром на њихове крајеве, ученици шаљу и разне илустрације, затим карактеристично пресовано биље, разне минерале, често пута разне плодове, о којима њихови нису ни чули, а камо ли да су их кушали итд. Школе из приморја на пр. шаљу своје карактеристичне ствари школама из планинских и равничких предела, а ове опет њима своје. Тако се помоћу међушколске преписке дође до потпуног упознавања ствари, које су деца упознала, можда само из школских књига.