Učitelj

590 · Учитељ

остала сироче о коме скоро нико не води рачуна. Само се њој посвећује најмање пажње и времена. Само о њој нико не пита на који се начин врши и да ли даје оне резултате које основна школа треба и мора да да из сваког предмета. Само се овде не може да увиди благотворни утицај рационалног певања у школи, а нарочито доцније у животу. Само је певање остало, у погледу начина рада, на оном истом Ру на коме је било и пре сто година. |

Одмах изјављујем да сам противан досадашњем начину предавања певања у основној школи, ј<р држим да га треба предавати пио ношама. Моје се гледиште заснива на моме дугогодишњем искуству. Али кад тога не би било, било би довољно искуство других културних народа у чијим је школама већ десетинама година уведена настава из певања по нотама.

Можда ће многи од учитеља а и од оних који су позвани да дају реч о томе, бити противни моме гледишту и то не што би били уопште непријатељски расположени према њему, већ просто зато што учитељима изгледа да је тешко предавати певање по нотама, а други зато што нису о томе довољно размишљали,

По досадашњој методи наставе из певања ученицима се морала свака мелодија само бескрајно другим понављањем улити у главу, а по методи наставе певања по нотама ученици ће, пошто једном науче ноте, моћи сваку мелодију сами, или са нешто мало учитељеве помоћи, отпевати. Стечено знање из певања по нотама остаје им за цео живот онако исто као и из читања. Они се њиме могу вечито користити као и читањем. Још ако им се будеу животу пружила згодна музика она би им била од користи као и добра лектира. Тек тако може бити речи о продирању праве Ман“ у народи користи од ње.

Само би овај разлог био довољан па да се у основној школи прибегне настави из певања по нотама, а и да не узимамо у обзир то што лепо певање има и свој јаки утицај на естетско и морално васпитање омладине. |

Ја сам 1927 године израдио Крашко упушсшво за предавање ношног певања у основној школи“) хтевши њиме да.

#) Издање књижарнице Геце Кона -у Београду.