Učitelj
Основна настава у Чили 781
примену и употребу у новој средини и под новим околностима баш и чини деликатним и интересантним ова испитивања.
Поред принципа нове школе, који су засновани на психопедагошким законима, хигијена и привлачност школских просторија такође претстављају битан елеменат за успешно спровођење реформе. Чилска влада сад троши и издаје стотине милиона франака на зидање и реновирање школских зграда у целој земљи. Усвојени су три општа и стална плана за школске зграде: а) за велике вароши, 6) за осредње вароши и в) за села. Материјал за сеоске школе може бити од дрвета, цигала и непечених цигала, што зависи од околине у којој се зграда подиже, али мора имати просторних и светлих просторија, већ према општем плану. Градске су школе све од тврдог материјала и цементиране.
И у Чили, као и у многим другим земљама, настало је велико насељавање по градовима. Сеоски живаљ свакодневно напушта село и долази те се настањује у варош. Чилска "влада види у томе велику опасност за агрикултуру, па се сад озбиљно бави и питањем како да спречи ту штетну миграцију. Она држи, да ће то питање бити упола решено, ако се по сеоским школама буде завела специјална настава са пољопривредним карактером у већем степену. У том погледу влада је већ предузела потребне мере. Таква настава ће не само пробудити љубав према земљи и пољопривреди код сеоске омладине, већ ће ову упутити и упознати са модерним начинима обрађивања земље и гајења разних усева. Без сумње да је за то преко потребно основати учитељске школе, које ће спремати, специјално, сеоске учитеље. Пројект тога рада се сад такође проучава.
Реформа тако широког обима, као што је ова у Чили, · не може а да се не интересује и не поведе рачуна и о после школској настави. И држава и субвенционисани институти приређују многобројне вечерње курсеве за аналфабете. Нажалост, слушаоци тих курсева су доста лењи, мало трудољубиви и слабо су заинтересовани за наставу. Ипак је утешно што се број неписмених сваког дана смањује. Тако исто смањује се и број школских обвезника, који не посећују школу, јер се против родитеља, који не упућују децу у школу, предузимају општре мере.
Деца обавезно походе школу до навршене 13-те године.
У Чили има 3272 државне оси. школе са 9900 наставника и 438.000 ђака. У приватним школама има око 35.000 Бака. Поред тога у Чили сад функционишу: 238 Одбора школске помоћи, 1243 Родитељска центра, 10 школа за експериментисање, 91 курс (течај) за усавршавање учитеља (њих посећују 2478 учитеља), 33 дечја врта, 67 професионалних библиотека за учитеље и 11 школских кооператива.