Učitelj
446 Вуј. Петковић
лази и показује. — Тако исто начините и са друге стране. — А сада писаљком да спојимо супротне тачке. Пазите даље! Узмите лењир од гвожђа и ставите га на дужу линију мањег правоугаоника. Сада ножем полако вуците до краја линије. И тако редом. На тај начин добијамо спојене траке са краћим странама мањег правоугаоника (сл. 1).
— Оставите све то на страну. — Узмите сада табак жуте хартије. — Исто као што смо мало пре начинили спојене траке на табаку плаве хартије, то ћемо и сада исто учити, само ће ове траке бити слободне. Најпре деца писаљком обележе ширину трака, које морају бити исте ширине као и оне спојене, па после секу маказама. То исто чине и са другим обојеним табацима.
Пошто је спремљен материјал, прелазимо на плетење. —- Гледајте шта у цансада да радим! Заоштреним прутићем спуштам трећу пантљику на плавој хартији и преко ње превучем црвену.
(сл. 2). — Хајде сада и ви то исто учините. После овога наставник обилази децу и у исто време пази да ли је сваки правилно уплео траку. — А сада пређите три траке и преко четврте провуците опет ову црвену. — Узмите сада жуту траку. — Њу имамо да преплетемо само преко пете. — Нађите пету траку! — Хајде сад: преко ње да ставимо пету! Али пазите само, да једна буде поред друге.
На сличан начин настаје уплитање ове разнобојне хартије, док се не добије први мотив. Пошто су остали мотиви слични с првим, то деца могу сама да раде. Наставник их у том случају само обилази и поправља ако је неко дете погрешило.
ПЕДАГОШКО-ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД
Педесет година од покретања „Учитеља“
Пред крај 1881 године учитељи тадашње Кнежевине Србије основали су своје Учитељско удружење. Према привременим правилима овог Удружења, која су важила до прве редовне скупштине кад су донесена стална правила, задатак Удружења био је: „духовно усавршавање и посредством тога оспособљавање за