Učitelj

230 Петрија Д. Симићка

цена садржи у новцу за који се купује. После решења овога задатка, ђаку ће бити потпуно јасан и први, и лако ће га решити.

4 Задатак. Литар зејтина вреди 24 динара; колико ће се платити за два сантилитра зејтинаг — Обично се ни такви задаци не схватају одмах правгилно, него се скоро по правилу помиње дељење или тако што.

Да се разуме овај задатак, навешће се други, исте врсте. Узмимо овај задатак: Литар зејтина вреди 24 динара; колико ће се платити за два литра зејтнаг — Решење: Кад један литар вреди 24 динара, онда 2 литара вредеће 24 Х 2 = 48 динара. Решење првога задатка истоветно је са овим решењем 24 % 0.02 = 0.48 дин.

Упорно настојавање да се задаци правилно решавају искључује нагађање рачунске радње, и омогућава да се постепено у деце развија смисао за рачунање.

Сем ових задатака који се раде у присуству и уз припомоћ наставника, постоје и домаћи задаци, који се ради вежбе раде код куће. Домаћи задаци се прегледају до детаља у школи, јер су често њихови резултати нетачни а рад погрешан. Непрегледање задатка наводи децу на немарност при раду. Сем тога погрешан рад прелази у навику и на тај начин долазимо до негативних резултата. Најбоље је задавати малом увек прегледати.

Да завршим мишљењем г. Петра Типе о раду и прегледу домаћих задатака: „Тачан резултат није пресудно мерило успеха, јер се може десити да се грешке узајамно потру и да се погрешан рад заврши тачним резултатом. Зато не треба жалити времена и труда, јер се то надокнађава у доцнијем раду: исцрпан рад на исправљању погрешака знатно смањује те погрешке у даљем току рада и тиме олакшава наставнику посао и осигурава бољи успех“. (Просв. Гласник 1921).

Зајечар. Мих. Н. Живковић, учит-

Облак и киша

Предавање у П р. из стварне наставе

Наставна средства: машина за шпиритус и лонче с поклопцем. (Наставник је већ раније предавао о јесени; о радовима у јесен, променама временским на биљу, животињама итд. Већ се ушло дубље у јесен, време облачно, киша пада по цео дан).

Колико има годишњих времена Како се зову» Које је сад годишње време Поновити укратко већ учено градиво о јесени. Какво је време било у почетку јесени» (Дани су били

+ +