Učitelj

694. Јов. 1. Јовановић.

а У : = ја — =. = мо са _

и ~ 4615 а то је лисица)

ајоАЛ5

(а то је пас)

На овој основи израђен је цео уџбеник. Извођење наставе по овоме методу потпомажу и олакшавају погодне слике, често понављање истих речи и поступност у извођењу наставе.

Да би се настава упростила и олакшала дат је и великим и малим писменима један исти облик, те се велика и мала писмена разликују само по величини, а не и по облику.

Исто тако су скоро изједначена по облику рукописна и штампана писмена.

Помоћу овако израђенога уџбеника деца се упућују и вежбају да читају целе речи по њиховоме изгледу или склопу писмена у њима, а не шчитавањем писмена из којих су састављена, а уз то деца се у свакоме вежбању учеи вежбају да познају и разликују и поједина писмена, која се као нова и још непозната јављају у новим речима.

Глобални метод у Чехословачкој

И чешки правопис је доста сложен и стога се тешко нзучава, кад се почетна настава читања и писања изводи по гласовноме методу. Због тога се и тамо јавио покрет за извођење ове наставе по глобалноме методу, да би се осигурало постизавање већега и бољега успеха у изучавању писмености у школи.