Učitelj

Телефон, 711

који виси на школској табли. Раставља, узима мембрану и нагло је примиче и одмиче магнетима и том приликом упозорава децу на сказаљку галванометра. Понова ставља мембрану на своје место, говори гласно реч „хало“ у слушалицу и упозорује ученике на сказаљку галванометра.

Ове опите понавља један ученик.

Како смо развили први пут струју у телефону» (Примицањем и одмицањем мембране). А како смо развили други пут струју у телефонур (Говором). Кад смо говорили у телефон, шта смо затреслиг (Ваздух). А шта је ваздух затрвсао2 (Мембрану). Кад мембрана затитра коме се наизменично примиче и одмиче» (Магнетима). Кад се мембрана услед титрања помакне магнетима, магнет постаје још јаче магнетичан, а кад се мембрана одмакне од магнета онда магнети ослабе. Шта смо развили у магнету јачањем и слабљењем магнетар (Струју). Како смо се осведочили да се у калему развила струја (Галванометром). Колико је та струја трајала времена» (Само тренутно). Како се зове ова струја која траје само тренутак» Куда путује ова струја из калема» (У други телефон). Каквом брзином путује» (Великом брзином). Као и светлост за једну секунду 300.000 километара.

Учитељ одреди једног ученика који најбоље декламује да узме један телефон и да оде у школски врт, који је удаљен око 50 метара. Упозори га да лепо и гласно декламује имаДући пред устима телефонску слушалицу. Друга телефонска слушалица остаје у учионици да ученици слушају ту рецитацију свога друга. По завршетку рецитације позове учитељ ученика из врта. Телефонска слушалица остаје у врту јер ће се после часа вршити вежбе телефонирања.

Ко је развио струју у телефону, те смо могли чути говорр (Милан у врту.) Како је развио струју» (Говором). Кад је Милан говорио пред телефоном шта је прво затресао > (Ваздух). А шта је ваздух затресаор (Мембрану). Кад је мембрана затреперила коме се наизменично примицала и одмипалар (Магнетима). Шта су магнети постали овим примицањем и одмицањем мембранер (Јаче или слабије магнетични). Шта се тим развило у калему» (Тренутна струја). Где је прелетела развијена струја» (У други телефон). Зашто кажемо да је прелетела» (Јер се струја веома брзо шири). Којим је путем прелетела струја» (Жицом). Кад струја долети у други телефон куда она пролази» (Калемом). Шта постају она два магнета услед струје» (Они постају јаче или слабије магнетични). Кад су магнети постали јаче магнетични кога ће они привући» (Мембрану). Кад магнети ослабе, шта ће се десити са мембраном онда» (Мембрана ће се вратити у свој стари положај). Шта ће се догађати са мембраном јачањем и слабљењем магнета (Треперење мембране). Шта затресе трепе-