Učitelj

224 Милушин А. Николић

4 часа и раније 4; телесне вежбе по соколском систему 7 часова, а раније гимнастика и дечје игре 4 часа. Из старог наставног плана избачена је почетна стварна настава и ручни рад мушки и женски. — Нови наставни план предвиђа ручни рад заједно са практичним привредним знањем и умењем. Ово је нов појам који није довољно јасан. — Као што се види избор и распоред предмета не показује неку новину. — Овај распоред предмета чак долази у опреку са 5 1 Закона о народним школама од 1929 г. Кад се задатак школе формулише у националном смислу не знам зашто је онда смањено радно време националној групи предмета, јер стари наставни план предвиђа за језик 28 часова

Наставни план од 15 јула 1933 године

655; ПРЕДМЕТИ пе ИНЕ 1 | Наука о вери с моралним поукама _ | | 6 2 | Народни језик (срп. хрват. и слов.) 10 | ои 5 ки 5 о + пи ЗевоШне + а ~ 25 | 4 " ЊЕ 4 Историја њени и ај Е У аса АИ 5 | Познавање природе и науке о здрав. ђ АЕ Па а 6 | Рачун с основима геометрије прије 5 | 5 а. и 18 ' [7 Цртање – 8. Бари (а 1 4 ђ 3 _ 8 | Лепо писање | - | 14 | 58 9 Практична и привредна знања и КЕ 5 3 3 6 умења (домаћин. с ручнимр.) | а | 10. | Певање 212. (2 1 ! 4 1 | Телесне вежбе по сокол. систему | 42 42' 2 1| 7 | НА | и стварну наставу 7 — то је укупно 35 часова, а нови то своди на 30. — Историјској настави такође је одузет један час. И гра-

диво из историје није добро распоређено. У П разреду треба да остану два часа из историје и да се прошири градиво и унесе и у овај разред штогод из словеначке историје. — Нека се кроз све разреде ствара јединствена југословенска историја. — Методске јединице треба обележити прецизније и одређеније. Распоред градива у државном језику такође треба да буде изложен јасније и одређеније. Мора да се зна до ситница шта се хоће. ИМ све гране овог предмета морају бити у некој органској вези. — Народне умотворине морају добити своје специјално место кроз све разреде. Треба да се створи веза овог градиза са градивом из историје. Наше национално васпитање мора се ослонити на „заседе у народној психи“. Овако је све распарчано и не може бити речи о укупној настави. У државном језику