Učitelj
620 Ернест Вранц
сматра се само као помоћно средство за боље разумевање језика. и за правилно усмено и писмено изражавање домаћег говора (дијалекта).
Поступак. — 1) Чишање: лепо, тачно и разумно читање у оквиру душевног и телесног здравља. Чувени песници и списатељи (у згодним приликама). Књиге и часописи за омладину. Приче из домаће околине. Декламације подесних песама (изразито и тачно). 2) ГПисмено изражавање: Репродукције прича из. завичаја и домаћег живота. Вежбе о употреби јасних и лепих реченица. Слободно описивање доживљаја, који су имали већи утицај на децу. Болест и здравље. По два школска задатка месечно. 3) Језични облици: На основу грешака у домаћем дијалекту изводе се правила о разним реченицама, о подмету, прироку и 0 врстама речи. Правописне грешке треба да показују када се пише великим словом и како се употребљава интерпункција.
ПЏ Земљопис
Циљ. — Деца треба да свесно упознају своју ужу и ширу околину, њезине узрочне везе са природом и здрављем. Буди се љубав према завичају као месту становања и рада родитеља и предака и као најважнијем месту радости и здравља.
Поступак. — 1) Културна слика завичаја и најближе околине. 2) Утврђивање земљописних појмова: (долина, котлина, брдо; извор, поток, река, језеро, море, залив, острво, полуострво) на примерима које пружају завичај и околина. 3) Упознавање и разумевање земљописних карата (учионица, школска зграда, околина, завичај; село, варошица, варош у смањеним мерама). 4) Домаћи срез с околином и са типичним земљописним јединицама у близини, све са гледишта дечјег схватања, а на основу шетњи и излета (екскурзија). 5) Скупљање градива за боље упознавање завичаја и околине.
Ш Историја
Циљ. — Деца треба да се упознају са животом уже домовине у прошлости у циљу разумевања садашњости. Национални моменат треба да се нарочито истиче. Домаће историјске приче треба уврстити у националну историју.
Поступак. — Историјске приповетке завичаја и околине (скупљање народних приповедака). 2) Важне историјске личности које имају везе са завичајем или околином. 3) Главне личности из народне историје (Краљевић Марко, Кнез Лазар, Карађорђе, Петар Велики, Витешки Краљ Александар 1 Ујединитељ). 4) Краљ Петар |.
ТУ Познавање природе и хигијена
Циљ. — Деца треба да се упућују у посматрању, расуђивању и схватању ствари догађаја, животних појава у природи са нарочитим обзиром на чување здравља.