Učitelj

Пројекат наставног плана и програма 677

работка на библеИскитћ разкази“ (1932), које је израдио у заједници са Ив. К Добриновим. То је, у ствари, једна кратка методика веронауке са угледним саставима из старога и новог завета. Активност Правдољубова се и даље продужава и ми верујемо, да ће он обогатити бугарску методичку литературу са још више списа од трајније вредности. ж

Правдољуб је рођен у Прилепу 17 септембра 1884 године. Као дете доведен је у Ћустендил, где је свршио и педагошку гимназију. Студирао је филозофију у Софији. 1906 путује у Америку и на Чикашком универзитету код Џона Дуја завршава педагошке студије. По повратку у отаџбину посвећује се наставничкој служби. Једно време је провео као школски инспектор, библиотекар Министарске библиотеке и директор, а сада је лектор Француског колсжа у Софији и секретар Савеза бугарских педагошких писаца. Поред горе приказаних књига Правдољубов је написао више од 3)0 чланака у разним бугарским часописима [„Педагошка пракса“, „Школска пракса“, „Нова школа“, „Бугарска школа“ итд.

ШКОЛСКА РЕФОРМА

Пројекат наставног плана и програма за више народне школе

У Краљевини јЈугославији — ОД Ернеста Вранца, учитеља у Марибору —

Идеје водиље за васпитни рад: | разред „Лепа наша домовина“ П разред „Мајка природа“ Ш разред „Ко не ради тај не једе“ ЈМ разред „Грађанско васпитање“. (види план на стр. 678)

ПРОГРАМ Г РАЗРЕД

__ Разредни циљ. — У омладини будити разумевање за домовину, њезин развој и напредак у слободној држави. Деца треба да дођу до сазнања да у привредном, културном и социјалном погледу постоје међусобни односи човека, природе и домовине.

Нарочити циљеви. — у Омладина треба да посматрањем, изражавањем и познавањем дође до уверења да је само у домовини добро.