Učitelj

"Пројекат наставног плана п програма 683

ђ) Природно богатство Југославије с погледом на богатство суседних земаља.

2) Подунавске државе као привредни савез. Мала антанта.

3) Паневропа као привредни савез.

4) Међународни спорови — природни узроци.

5) Европа с нарочитим обзиром на животињски и биљни свет и на рударство.

6) Народне мањине, њихова природна и неприродна подела.

7) Посматрање неба у току целе године. Наука о времену.

М Познавање природе

Циљ. — Као средишни предмет у овој години треба да буди разумевање за природу и њене појаве (Види и циљ П разреда).

Поступак. — У тесној вези са осталим предметима.

1) Животиње, биљке, руде, хемијске и физичке појаве у другим бановинама и земљама.

2) Основни услови за живот животињског и биљног света изван граница наше бановине: храна, клима...

3) Животињски и биљни производи: беланчевина, масти итд.

4) Прерада природних сировина у Европи (рудници, индустрија). 5) Штеточине природе. Тамањење.

6) Пријатељи природе. Чување и нега. Особине и начин живота штеточина и пријатеља природе.

7) Развој органских бића. Плођење биљака, развој плода, процес у развоју птичјег јаја итд. Овде се тражи прилика да се

У

деци објасни извор биолошког живота.

М Хигијена

Циљ. — Деца треба да дођу до што дубљег сазнања да човек у многоме зависи од природе. Јачање воље за чување свога здравља.

Поступак. — 1) Човечје тело и утицаји природе на здравље. Храна, дисање, кретање, правилности и неправилности.

2) Лов на микробе.

МГ Рачун

Циљ. — Бројним изражавањем добија област природе све јачу основу, пошто оно упућује децу у лакше разумевање природе и њених појава. Ствара се занимање деце за познавање рачунских проблема у природи.

Поступак. — У тесној везе с осталим предметима.

1) Проблеми из природе. Воћарство, пчеларство. Обим рачунања до милијарде у сва четири вида.

2) Рационализација у природи. Графичко приказивање у процентима; плодност, штедња итд.

3) Правило тројно, примери се узимају из природе и дечје околине.