Učitelj

Пројекат наставног плана и. програма 789

9) Писмено изражавање. — Самостални писмени радови у вези са идејом водиљом за тај разред. Дописивање: писма, молбе, жалбе, претставке, уговори и друго.

3) Језични облици. Правилност говора и писања с нарочитим обзиром на погрешке у свакидашњем данашњем животу. Вежба се увек на тексту. Упоређивање вашег језика са осталим словенским језицима.

4) Књижевност. Разне гране уметности у нашој држави. Упознавање народне књижевности у главним потезима.

П Историја

Циљ. — Историја као средишњи предмет у овом разреду треба да утиче на васпитање омладине да буду добри грађани. У том циљу она је упознаје са културно-историјском прошлошћу и историјским развојем наше јединствене државе, а с нарочитим обзиром на задатке садашњости и будућности.

Поступак. — У тесној вези са осталим предметима.

ју Дужности појединца према другу, породици и завичају.

9у Културно — историјски развој породице.

3) Од задруга до државе, културно-историјски преглед.

4у Како је постала наша држава. Преглед народне историје у главним потезима.

А) Постанак других држава. Концентрацејски преглед.

6) Државна организација код нас:

а) законодавна власт,

6) управна власт,

в) судска власт.

7) Министарства, бановине, срезови, општине, устав.

8) Права и дужности грађанина:

а) лична слобода,

6) грађанска права,

в) политичка права,

г) социјална права и дужности,

д) општа права.

9) Основи казнених, грађанских и управних закона.

10) Међународни положај Југославије.

Ш Земљопис

Циљ. — Познавање домовине и буђење љубави према домовини као земљи лепоте, богатства и историјских догађаја.

Поступак. — У тесној вези са осталим предметима.

1) Краљевина Југославија у свима детаљима: привреда, трговина, занатство и индустрија. Важност саобраћаја: извоз, увоз. Културне, привредне, социјалне и управне прилике. Наш народ у прекоморским покрајинама.

2) Важност мора за државу. Наш прекоморски саобраћај. Концентрациски поступак у обрађивању овог питања с обзиром на развој свести за наше море. Јадранска стража.