Učitelj

~

Библиографија 815

и германство“ у коме је тражио да се измире. Јединство западне културе је разбијено ради тога што се германство у одлучним историским часовима повлачило у себе, ограничавало се на себе да се опет прошири на латинство. Једна нова фаза повлачења германства на себе је и сада у националном социализму. На ово Бемлер одговара следеће:

При првом сусрету Германа са Романима сукобиле су се две различите врсте организација. Мање јединственој форми организације германских племена. није мањкала одређена самосвест. То се види не само из дела Арминија него и из властитог животног и васпитног система германских племена који се не може никако заменити са римским. Без тога система не би се германска раса толико векова одржала. Грчки начин живота и грчка култура много су ближи Германима, нето ли је римска култура. Германима није, као Французима, дошла грчка култура кроз романеку нето су је сами Германи усвојили. Лутер је превео св. писмо са. грчког оригинала а није са вултате. Немачка је између истока и запада али немачки свет носи властито тежиште у себи, а то је снага Германије. Ова Германија није расположена непријатељски већ више помирљиво према западу. Непријатељски реатира само тада, кад запад верује, да ограничи немачку на културу јужно и западно од границе на којој се Немачка налази. Европа није продужење Римског царства према северу, него Европа. постаје, према каролиншком узору, као чврсто основано царство усвајањем римске културе и традиције и германске снате. Европа није ни германски ни латински појам, она је дијалектички појам.

У чланку Зосјај Едисаноп 11 СДептапу Д. Вилхелм, уредник часописа, износи искрено речи једног млађе немачке тенерације англосаксонским читаоцима. Национални социализам није класна борба него прави заједнички рад и посед народа, није економска или социјална теорија него рађе начело практичног живота. Сваки члан треба да је свестан да је члан целокупног народа и тако су појмови социјалан и националан нераздруживи. Програм и девиза је добро целине пред сопственим добром. Економија има ново место у животу целога народа, она служи народу и пружа му средства да задовољи своје културне потребе. Одлучујући фактор у животу народа није економија нето политика. —

| Национал- социалистичко васпитање има социјални циљ, немачки народ треба,

да дубоко осети своје јединство као народ. Народ се може ујединити само живим васпитањем које се огледа у марширању, које је израз јединства нације које је историја тако дуго чувала од немачког народа. Немачки облик националног интегритета је био вековима онај марширајућих људи. То сеу Немачкој каже солдатиш а има сасвим друго значење нето војничко. Солдатиш Је У Немачкој увек био најчешћи израз националног искуства јединства, и та реч пробуђује најбоље пи најплеменитије моћи у поједином грађанину. Овде лежи ЕљУЧ ва разумевање новог немачког васпитног система. Да придобије цели немачки народ за социјализам васпитање мора имати ширу сферу нето је школа. Не може се ограничити само на омладину нето мора узети у обзир и одрасле. Ради тота су основане разне ортанизације. Разуме се да ће и спремање учитеља бити другачије него пре. Није добар учитељ који зна само за књиге и испите. Будући учитељ ће се васпитати не само у граду нето п на селу. После овога долази Штајнбекова критика Дилтејове педагогије и извештаји: педагошке конференције у Јужној Африци (одржаној у јулу 1984) петог интернационалног конгреса за домаћинско васпитање у Фрибургу, шестог интернационалног конгреса за морално васпитање у Варшави, чланак д-ра Сидхова о Немачкој интернационалној сарадњи на подручју стручног образовања, те опширан извештај о маџарској педагошкој литератури у 1984 години. датим је донет преглед нових књига и најновије педатошке вести. Добр. Милетић