Učitelj
Библиографија 95.
"Серија читанака за народне школе, од Јов. П. Јовановића, обл. школског надзорника у пензији. Издање књижаре Милорада П. Миловановића, Београд, 1985. — Услед малог простора нисмо сада у могућности да подробније прикажемо ове нове књиге нашег сарадника г. Јовановића, већ у најкраћим потезима. Читанка за ! раз. осн. школе рађена је на песихолошкој основи и на начелу поступности у настави, те целокупно градиво одговара дечјим душевним моћима. Сваки је чланак кратак, са кратким реченицама, и са штивом које се односи на непосредну дечју околину. Техничка опрема је врло солидна. У њу су, као новина унети и ребуси. — Читанка за || раз. оси. школе такође садржи краће штиво, које не прелази круг дечјег разумевања. Средиште је свега околина и завичај. — Читанка за || раз. оси. школе израђена је с обзиром на јаче развијене дечје моћи. Материјал одговара прописима наставног програма. Завичај је овде темељ читанке и односи на оне крајеве где живи српски живаљ. — Читанка за |!М раз. осн. школе је рађена на енциклопедиско-литерарном принципу с обзиром на програм овога, разреда и има југословенски карактер. Читанка за ! р. више основне школе такође је израђена на енциклопедиско-литерарној основи, како се то и захтева од стране централне државне просветне управе. Садржи саставе књижевника из свих крајева Југославије.
- Састављач ових читанака показао је темељно познавање и разумевање за посао, који је дуго студирао и марљиво радио, а који је извео са пуно обзира. на захтеве и потребе, које потичу из наших државних и националних прилика. Можемо да изјавимо само још једну жељу, да се ове Читанке огледају на пракси у школама и да практичари учитељи, који по њима раде, буду у потпуности са својим ученицима и њима задовољни. Г. Јовановићу, нашем старом колеги, честитамо на завршеном овако великом и за руком срећно испалом послу.
Прва песмарица за. децу, забавишта и ђаке народних школа, компоновао А. Станковић, Београд 1935, 8%, стр. 32, издавач Геца Кон. — Ова збирка лаких композиција нашег колеге из разреда садржи 28 песама, које су компоноване у једном лаком стилу и у вези са народним мелодијама. Циљ им је да се наставницима забавишта и [и П р. осн. школе, да нових мелодија, које се лако и брао моту увежбати и које служе као концентрациска допуна осталог њиховог наставног рада. Препоручујемо их нашим читаоцима.
г) СТРАНА КЊИГА
Даманљ Димовљ: Новитђ обравователни реформи, ср. 8, стр. 40, цена 10 лева. — Дамјан Димов долази у ред млађих и вредних бугарских педагошких писаца. У овом делцету износи прво историске претпоставке духа нашег времена. За овим говори у општим потезима о реформним тежњама у области државне управе, економског живота и образовања. Кратко и прегледно износи образовне реформе у Немачкој, Италији, Данској, Чили и Амер. Ојед. Државама. Као неопходна допуна тога служи филозофска основа нових реформних образовних тежња, карактер образовних рефорама, циљеви образовних рефорама и припремним радовима за образовне реформе. Последња глава је посвећена реформи у Бугарској. Ту су изложене тешкоће, жеље и интереси за реформе, и основни проблем образовних реформи у Бугарској. Брошура је писана са великом љубављу према самом проблему и жаром једнога младога човека.
Даманђљ Диховђ: Бљлгарското училише, карактејљ организациа и реформа, ср. 80, стр. 96, цена 30 лева. — Ова студија Д. Димова припада оном мањем броју студија које се обично обележавају са именом образовна политика. По самом стању ствари, као што економија има своју економску политку, финансије своју финансиску политику итд. тако и образовање има своју образовну политику.Писац излаже у првој глави проблеме образовања (суштина, право, слобода, функција, карактер и унификација образовања). Друга је глава посвећена проблему образовања и професији (шта, је професија, избор професије, образовање и професион. оријентација). За овим трећу главу посвећује образовању и школи),
Од нарочитог интереса за југословенске читаоце је теорија бугарске школе, затим глава која говори о проблемима бугарског образовања, о основима и ортанивацији бугарске школе.
Дамзвљ Димовљ: Народљ и училице (колективан напор у изграђивању пашет образовног рада), ср. 8%, стр. 80, цена 20 лева. — Школа је установа за народ и о њој се морају старати не само претставници државе, већ и народа у