Učitelj

96 Библиографија

најширем смислу те речи. Зато је аутор ошширније изложио значај главних чинилаца у односу на школу. Прво је реч о надзору и управи бугарске школе кров историју њену до садашњице. За овим се излаже значај учитељских 300рова и већа у погледу унапређења школе у прошлости и садашњици. Школски инспекторат је трећи чинилац у погледу бољег развоја саме школе п наставе, па и он треба да се у Бугарској реформише. Виши наставни савет пи Стални наст. комитет је четврти чинилац бугарске народне школе. Родитељска и учитељска већа — заједнице — су пети чинилац који благотворно делује на раз-

виће и напредак осн. школе. МИ ова књига Д. Димова је писана са пуно позна-

ваља. ствари и са великим одушевљењем за напредак братске бугарске школе, па се све трл топло препоручују пажњи југословенских читалаца. Чегдеј Неззеп: Сјобаћт гпебода 61 ојобајп! муџшбомалтт У Ргахе 1985, Зри Рефећу! Котепзкбћо 6 351, 5г. 80, бг. 49, сепа Кб 6.50. — Ова брошура проф. Хесена је леп прилог филозофији почетне наставе писмености. Проблем тлобалног метода, који је у последње време јако заузео чешку педагошку публику, који је у Русији још пре рата имао велику литературу, И који је у последње време и код нас постао једна савремена педагошко-филовофска и методичка тема, као и у суседној Бугарској, а да не товоримо о Америци п Ентлеској, — овде је добио свога сјајног интерпретатора и браниоца у лицу сарадника „Учитеља“ проф. Хесена. Ово делце топло препоручујемо нашти чита-

на наш језик. | д) СТРАНИ ЧАСОПИСИ 5 Филовофски преглед. мај—јуни 1985, уредник Др. Кирил Чолаков —

Софија. — Овај солидно уређиван бугарски часопис доноси у овој свесци сле; деће саставе: Г. Грозев: Појам времена у Берксона; М. Кинкел: Социологија

и социјална псохологија моде; А, Т. — Бапан: Кроз нашу синтаксу; К. Чола-

ков: Основи лекарске моралности; Д. ПЛ. Иванчев: Етички индивидуализам). А Илков: Да ли је друштво ортанизам. Питања и одговори. Критички прикази. Филозофска књижевност (бутарска и страна)... -

Русказ школа, научно-педатогичес 1и журнал, М 2—8, Прага 1985. —

Овај зналачки вођен руски педагошки часопис има у садржају следеће расправе: Андреј Павлов: Филозофско-педатошки погледи Т. Масарика; В. 8. Зјењковски: Основни проблем савремене педагогике; (О. Хесен: Глобални „метод или глобална настава писмености; Николај Ханс: Утицај економске кризе из образовање у антло-саксонским земљама; Вацлав Пришхода: Глобални метод у Чехословачкој; Вјера Бездјек: Течајеви за родитеље; Б. Н. Штумпф: Учитељлекар, као важан фактор васпитања; В. Зјењковски: Преглед новијих радова из психологије детињства; Хроника и Библиографија. Најлакше се може нару-

чити преко Свесловенске књижарнице у Београду (Поенкареова, О Н

„УЧИТЕЉ“ излази месечно сем јула и августа у свескама од шест табака. Цена је часопису за чланове Југословенског Учитељског Удружења 50—' дин. За школе и нечланове 80.— дин, За ђаке учитељских школа 45.— дин. За иностранство 200.— дин. годишње. Претплата се шаље благајни Југослов. Учитељ. Удружења, Београд. Кр. Милутина 66. Чековни рачун 53081. Рукописи се шаљу уреднику „Учитеља“, Боже Јанковића бр. 30. Рукописи се не враћају. Све остало на администрацију часописа.

ОДГОВОРНИ УРЕДНИК ВЛАСНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ ; ИВАН ДИМНИК

претседник

УЧАТЕЕ ; Југословенског учитељског удружења : Београд, Боже Јанковића 30. : Београд, Краља Милутина 66. : Телефон 22-583

ШТАМПАРИЈА „ПРИВРЕДНИК“ ЖИВ. Д. БЛАГОЈЕВИЋА БЕОГРАД КНЕЗ МИХАИЛОВА УЛИЦА БР 3. ТЕЛЕФОН 21-450

оцима, који читају на чешком и изјављујемо жељу да га неко што пре преведе

ПН