Učitelj

192 Библиографија

Песнхологија занатлиске младежи (1988). Те закључке испитивачи су донели на основу свог посматрања свакодневног понашања занатлијских дечака и младића који нису знали да су објекти посматрања. И у овој збирци износимо резултате проучавања мушке занатлијске младежп која се налази у доба претпубертета, сазревања н адолесцевпије“. Делце садржи четири поглавља. Прво је: Општа разматрања од д-р Сл. Поповића, затим Полни нагон и опењивање вредности код занатлијске младежи у малој вароши од Љубивоја Бајића, Дејство инфериорности на психички живот занатлијских ученина, од Ратољуба Јанковића п Прилог проучавању типа промашеног маловарошног занатлије, од Мплете Станковића.

Бити добар друг, поверљив и присан према младежи, тактичан и сами лосам, уживити се у њихове болове, патње и радости, пмати добро познавање друштвене и професионалне средине на младежи, бити методичан и истраја у раду, значи бити добар пепитивач и дијагностичар пепхологије појединих типова омладине. То изгледа да поседују сарадници д-ра Поповића.

Ову корисну књигу препоручујемо пажњи „Учитељевих“ читалаца, јер ће им она дати драгоцених података не само о пенхологији младежи са гледишта психоанализе и индивидуалне понхологије, већ п многа знања о социјалној средини наших варошица у предратним крајевима.

Челомир Ј. Тодоровић: Практични учитељски испит. Ручна књига. за учлтеље којима претстоји полатање практичног испита Скопље 1985, ф. 59, стр. 6%, цена 15 динара штампарија „Немања“. Добија се на адресу плоца: Дечји дом Краља Александра. | Скопље. — Чанста је „сада практични учитељски испит озбиљна н судбоносна ствар. Озбиљан је он по градиву предвиђеном за полавање, али је ин судбоносан по службу кандидатову , како вели састављач овог корисног списа ва све учитеље који јол: нису тај шепит положили. Учитељска. штампа и учатељске скушитине поклањали бу озбиљну лажњу овом питању и доносили мноте одлуке. Али, пшак стало се на једно гледиште да испити имају бити строти, што значи да се за ове кандидати имају солидпо да спреме, али ови испшти морају имати н тачно прецизиран максимални програм низ свих нредмета који се усмено полажу, да се не би дешавали случајсви да питање нешита завнсин од воље појединих испитивача — чланова комненје. Трагедија која је задесила неколико стотина млађих учитеља у последње време има, својих узрока п на једној и другој страни. Но не сме се седети скрштених руку и човек се мора борнти да савлада највеће препрске у животу, па но ту учнтељску баријеру — практични непит — који даје право младим учитељима за даље напредовање у служби. Отуда свако упутство и сваки сино који обавештава младе кандидате о значају п програму овога испита, добро им долази и они их морају свесрдно прихватити по проучити.

Колета Тодоровић бно је дуго година члан испитне комисије за полатање практичних учитељских попшта и његово покуство свакојако ће необично добро послужити сваком кандидату за тај нопит.

Књита садржи ове одељке: Место предговора. Правила о полатању практичног учитељског испита. Распоред о полагању практичног учитељскот непита. Наставни програм за учитељске школе Краљевине Југославије (психологија, 10-

вика, педатотика пеихологија, општа, педагогтика., историја педагогике, методика,

школеки рад, школска, ортанивација и администрација, народни језик, земљопис Краљевине Југославије, народна историја). Теоријски испит (писмени и усмени — са литературом). Неколико савета. Адмвнистративни поступак пре испита. Кратки садржај животописа. Административни поступак после испита. Услови и поступак за добијање 1Х положајне групе.

Ствари ове врсте сваки млади учитељ још одмах по своме постављењу треба да набави и да се озбиљно и лагано спрема 84 овај испит.

ВЛАСНИК ИВАН ДИМНИК > претседник

Југословенског учнтељског удружења 2 Београд, Краља Милутина 66.

:

ОДГОВОРНИ УРЕДНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ

учитељ

оемивонвининчивевинљено,

Београд, Боже Јанковића 30. Телефон 22-585

ШТАМПАРИЈА „ПРИВРЕДНИК“ ЖИВ. Д. БЛАГОЈЕВИЋА, БЕОГРАД КНЕЗ МИХАИЛОВА УЛИЦА БР. 3, ТЕЛЕФОН 21-450

уненикилизузли на