Učitelj

УЧИТЕЉ-ЏОТЕЈ

ПЕДАГОШКО-СОЦИЈАЛНИ ЧАСОПИС ЈУГОСЛ. УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА СЕПТЕМБАР 1936 БЕОГРАД Х! 17(51) ГОД БР, 1

УРЕДНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ — БОЖЕ ЈАНКОВИЋА БР. 30

На почешку шесше деценије — Сарадницима, чишаоцима и прешилашницима —

Разноврсни даљи и ближи циљеви који се постављају учитељима не само државним законима, већ још више учитељском добром вољом, траже од нас да будемо ближи један другоме, да будемо боље упознати са свима мислима, потребама и жељама свакога од нас и да здруженом снагом постижемо и пре и боље те истакнуте циљеве.

Ми морамо бити још јасно упознати са смислом живота и ми морамо оправдати своје живљење у нашем народу; ми морамо бити увек свесни наше мисије и нашег задатка: да смо рођени и да живимо ради стваралаштва. Сва наша етика је у стваралаштву: бољег, лепшег, правичнијег, истинитијег. А стваралаштво тражи напрегнут активни рад свих нас учитеља, тражи несебично учитељско служење на културном и просветном дизању најширих народних маса, тражи нашу неуморну творачку делатност у школском раду. Јер ми живимо у једном новом еону, у једној новој епоси, које нисмо довољно свесни, али која нам јасно налаже много јачи и много слободнији стваралачки став према животу и свима његовим проблемима.

Учитељ је једно средство, једно поље и један медијум за наше стваралаштво. Зато он мора бити све више жив, све више савремен и све више националан и социјалан часопис. Јер он је часопис југословенских учитеља и њихових мисли, њихове социјалне средине и њихових школских проблема. У вези са нашим тлом, са нашим социјалним приликама, са нашим националним идеалима и нашим највећим националним и етичким вредностима, са строго критичким ставом према свему што долази са туђих терена и, напослетку, у вези са психологијом наше деце — морају се расправљати сва питања и сви проблеми у Учитељу. Сарад ници Учитеља морају увек имати у виду горње ставове и своје чланке тако писати. То не значи да ће Учитељ кочити лично стваралаштво, јер без слободе нема личног стваралаштва. Али Учитељ тражи од сарадника својих да у духу наших националних тежња и у духу нашег тла граде нове вредности и стварају нове пројекте. Тражи да буду што краћи и што Јаснији и да мисли и идеје са туђих терена смотрено и критички проверавају на нашем националном тлу и да не дозволе да изи-

Учитељ 1