Učitelj

340

„Не, не бадајте је мачки, греота. је! Дајте је мени!“ Дали су му рибицу. #*

Покрај наше школе п покрај цркве, на ливади на којој се ми играмо, а, лети цео дан проводимо и учимо, има, један извор. Вода из тога извора скупља се у једно језерце 2 метра дугачко и два широко. Ту смо ми направили у игри, учећи, градове, пристаништа, туњере,

"лађе, чамце...

»

Ви сад већ знате шта, је учинио тај

ал авезитатвеие лирике листи зена слемакавизетигаивиепншибиаирек анелида сага

Тај добри дечак спасилац Таневић Ванђел се зове.

Да њега, не беше не би било

ни наше рибице ни песме ове.

Ila како живи рибица у вируг Да би живела њој хране треба, зато јој ми ђаци понекад спуштамо у вир хлеба.

Ако је неко хоће да лови она се крије на дно.

Ми се највише чудимо томе како јој није у води хладно.

дечак са том рибицом.

кад се наједе и нема другог посла, не пролази јој време џабе,

она тад слуша како певају

њене комшике — жабе.

Он је отрчао у школу с рибом, он је радостан био, он је рибицу у мали вир код цркве, у наше ђачко језеро пустио. Ми се за њу бринемо много, плашимо се што извирује из воде и забринути молимо рибицу немирну: „Рибице, чувај се роде!“

Стеван Царевић

Тај добри дечак спасилац добро је дело направио он је нашу малу рибицу од страшне смрти избавио.

Сматрам да није важно питање има ли ова песма неку уметничку вредност и мислим да ми се неће урачунати у нескромност што тврдим да она, неоспорно има вредности ако је процењујемо са педагошке тачке гледишта. Ја сам се, уосталом, уверио да је она силно деловала на ђаке моје школе, више и јаче него макоја друга песма из читанке или остале лектире. Одакле долази снага њенога дејства Долази отуд што је у овој песми заправо обликован осећај, речима приказан радосни доживљај саме деце. Догађај који су деца радосно проживела и проосетила, ја сам само овом песмом обукао у речи. Песме о далеким и туђим стварима много слабије изазивају осећаје. Такве песме рецитују се грамофонски, укочено, монотоно, мртво, шаблонски. Овакве песме као што је наведена, своје, песме о себи и блиске себи, такве песме деца могу рецитовати правилно: пластично „топло, искрено, живо. Она места: