Učitelj

лико је она отприлике широка» (25 м. — МИ смо је измерили!) Море ви не би могли измерити. Зашто (Јер је јако, јако широко). А зашто још» (Јер је јако дубоко.) Колико је дубок наш школ“ ски бунар» (13 м.) А колико је од нас удаљена карадничка школаг (800 м. Видите, децо, море је понегде дубље него одавде до карадничке школе. Из записа: „Разгледали смо слику мора. Оно је много широко да му се не види крај. Море има велику дубину, чак до карадничке школе!“

Сада посматрајте ову другу слику. „Види, види: горе на великим лествима седи човек. Гледа у море. Ено тамо на обали много људи крај чамца. И-и-и! Како је ово лепа плава вода наша Морава није никад таква. Господине, шта ради овај човек горе»“ Објашњавам деци да је и то слика са Јадранског мора. Описујем деци плавет нашег мора, напомињући да наше море има најлепшу воду од свих мора. Прелазим на објашњење тунера: да у мору живе рибе зване тунови које плове заједно њих много, слично као овце у стаду, један рибар мотри, па кад оне наиђу јави својим друговима и они их онда мрежама лове. Деца необично живо коментаришу лов тунера. Узимам кутију сардина: шта би могло ово да будег Можда је неко већ видео некад овог Једни кажу да је лек, други дуванска кутија. Полако отварам кутију. Деца изненађена узвикују: „Рибе! Мале рибице“. Кутија иде од руке до руке. „Како су лепо сложене! У зејтину су. Молим, колико ово кошта2“ (8 динара.) „Како се зову» (Сардине.) Хоћете ли да вам испричам нешто о сардинама7.... Те године сам први пут отишао на Јадранско море. Једнога дана устао сам врло рано „још пре сунца. На мору је била тишина. Само је из даљине долазио један рибарски чамац, у коме су седела два рибара. Кад се сунце помолило иза камених брда и обасјало чамац и море, у чамцу је нешто блештало као сребро. У то су они пришли обали —- у чамцу није било сребро, него пуно, пуно сардина. То је био лов ових рибица.... После се сардине одвозе у фабрику где се прерађују и слажу У ове кутије... Још нешто да вам покажем о рибама. Деца разгледају цртеж ноћног лова. „Чамац са фењером. Човек један гледа у воду. Сигурно и ови лове рибе»“ Објаше њавам деци да рибари на мору и ноћу лове и да маме рибу светлом. Напомињемо да је рибарски живот тежак и опасан. Шта мислите, децо, има ли у мору пуно риба2 (Има.) Да вам спомене и ово; у мору живи много, много риба од којих су неке много големе. Из записника. „Јадранско море има лепу плаву боју. Људи у мору лове рибу. Крај мора су велике лестве. Рибар њих пази када ће наићи тунови, онда јави својим друговима, они улове много риба. У мору има ситних рибица, које се 30 сардине. Оне се слажу у кутије и после продају. Рибари поне лове и ноћу. Они на чамац привежу фењер. Рибе се ноћу купе 0 светла и тако их они много нахватају. У мору има и големих ри Људи се У приморју занимају много риболовом. Живот рибар« је тежак, сиромашан и опасан“ Приводим децу слици вели лађе. „Лађа! Ала је лепа. Види, има два димњака. Пази окру! прозори.“ Објашњавам деци да је лађа дужа од наше шко да има собе за путнике да има кухињу, кафану, купатила, п