Učitelj

УЧИТЕЉ-ЏАТЕЈЈ

ПЕДАГОШКО-СОЦИЈАЛНИ ЧАСОПИС ЈУГОСЛ. УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА ФЕБРУАР-МАРТ 1937 БЕОГРАД XI 17(51) ГОД БР, 6-7

УРЕДНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ — БОЖЕ ЈАНКОВИЋА БР. 50

IZ OBLASTI SOCIJALNOG PITANJA

D-R PETAR ZENKL, PRAG:

O socijalnom staranju za decu

G. dr. Zenki — najistaknutiji čehoslov. socijalni radnik i osvedočeni prijatelj našeg naroda — bio je ljubazan da nam, na naš poziv, u sažetoj formi iznese svoje poglede na savremeno socijalno staranje o deci, zašta mu iskreno blagodarimo. — Ako iko, ono je dr. Zenki pozvan da govori O tome pitanju, jer je on tome poslu posvetio ceo svoj život: nema značainije akcije na polju socijalnog staranja u CSR, gde ne bismo sreli niegovo ime, a sve što Prag može da pokaže na tome poliu njegova ie zamisao i delo. Veličanstveni „Masarikovi domovi“ u Pragu-Krč najvidniji su spomenik rada dra. Zenkla o kome ćemo, nadamo se, jednom moći opširnije progovoriti.

Uredništvo

Mladež je budućnost naroda. Način kako se iedan narod stara za svoju mladež pokazuje kakvu budućnost želi on da ima. Svojim staranjem za mladež ispisuje društvo vrlo važnu stranicu presude koju će budućnost izreći nad nama. Svaki narod |este i mora da bude upravo životno zainteresovan da se svim silama i dostoino postara za to da se deca rađaju zdrava, da se uz zdravo, neugroženo i nepodpriženo telo što bolje razviju sve sposobnosti detetove i da se položi dobar i pouzdan osnov njegovu karakteru. Da se detetu pruži i obezbedi svestrano staranje, normalan razvoj fizički, ekonomski, intelektualni i moralni, to |e prema tome kako je organizovano naše današnje društvo — pre svega zadatak porodice i lica koja su za to pozvana prema zakonima koji sada važe. Razume se, da svi faktori moraju da poтопи рогофси и пјепоте гади.

_ Тато где мазша рогошса ili g. Petar Zenki uopšte ne može da pruži ili pak pruža | to staranje detetu samo u nedovolino i meri, ili tamo gde nema neke od komponenata tog staranja, ili tamo gde treba pomoći u većoj meri nego što može porodica odnosno drugim načinom, tamo stupa u akciju staranje ljudskog društva odnosno pojedinih njegovih faktora.

Учитељ 23