Učitelj

456 НЕНАД ТЕ ШЕКОВИЋИ ВЕРНО БАЛЕ ЕД

омогућио је да у архитектонском решавању школских зграда дођу до изражаја нове идеје. Тлоцрт школских зграда почиње да израста из задатка зграде. У наставном програму појављују се нови предмети, ручни рад заводи се као обавезан предмет, тзв. „мали школски закон“ од 1922 г. заводи за девојке обавезну наставу кувања. Зато се појављују задаци да се те нове радне просторије унесу у тлоцрт школских зграда. Негде се сасвим погрешно тражи и налази излаз из нове ситуације у томе да се те просторије смештају у сутерен, па чак и у подрум. Али већ се престаје са сувишном монументалношћу, нове зграде су трезвене, како у тлоцрту, тако и спољашњим изгледом.

Основна школа у селу Обецњици.

У току последње деценије извршила је школска реформа дубоки утицај у животу школе. Нове идеје које је са собом доносила реформа и које су настојале да целокупно чехословачко школство промене у духу демократије и нове цивилизације нису биле схваћене само уско и школски. То су биле и идеје социјалног и културно-политичког карактера па, природно, нису могле да остану без рефлекса а стварно и нису остале без рефлекса у друштву које се интересовало за развој школства.

Тај реформи план, чији творац беше Ог. РИћода, почео се спроводити не само на реформним него у знатној мери и на редовним школама. Он је поставио пред нове важне задатке не само учитељ-