Učitelj

оставља се да одлучи да ли ће се у школи слушати школски радио и како то органски уврстити у школски рад.

Радио, истина, ни данас није заведен у школама као обавезно наставно средство, али школске власти на све могуће начине омогућавају и препоручују употребу радија у школама.

Организација воћства, Чланове Одбора за школски радио при Министарству просвете именује Министар из редова учитељства свију категорија, педагошких стручњака, претставника школских власти и Радиожурнала. Одбор се по правилу састаје двапут годишње. Његова функција је саветодавна: он одобрава предлог програма школског радија за читаво идуће полугодиште. Из своје средине бирају чланови Одбора редакцијске одборе за поједине огранке школског радија. Моментано постоје три таква редакцијска одбора: за чехословачке народне школе, за немачке народне школе и за чехословачке средње школе. Задатак тих редакцијских одбора јесте да припремају програме за школски радио, а њих изводи школски одбор Радиожурнала кога такође воде школски стручњаци.

Организација емесија је доста компликована. Најпре да видимо радио за народне школе за чехословачким наставним језиком. Емисије се врше у свих 6 чехословачких радиостаницима. То су: Праг, Брно и Моравска (Острава за чешку област, а Братислава, Кошице и Бањска Бистрица за словачку област. Отприлике 10% целокупног програма (релација) емитује се симултано чешки или словачки из свих станица. То су програми од значаја за целу државу. Иначе емитује једна од чешких станица за чешку област, а слично једна од словачких станица за словачку област нарочито самосталне програме. Моравска Острава емитује такође с времена на време извесне програме само за своје подручје, и то с обзиром на нарочите околности које проистичу из њеног географског положаја и њеног задатка, нарочито за крај око Хлучина. Једном речју може се рећи да се у време, одређено за школски радио, истовремено емитују по правилу два, а некад и три разна програма.

Радиостанице измењују се у емитовању према своме програмском и техничком капацитету. У томе погледу постоји извесна тачно унапред прорачуната правилна сразмера. Свака емисиона станица ван Прага има за свој школски радио нарочитог педагошког референта. Иначе се цео организам школског радија диригује из прашке централе. Тај систем гарантује равномерно оптерећење појединих станица и „дејну разноврсност програма, а да основни принципи за састављање програма остају јединствени за целу државу.

У погледу средњошколског радија, са чијим се емитовањем почело у фебруару 1937 год. а има карактер огледа, за сада се чешки или словачки програми емитују истовремено преко свих станица одјед-