Učitelj

Др

фирме производе нарочите апарате за употребу у школама и продају их школама са 25% попуста. Веће школе сем пријемног апарата наручују још и грамофоне и микрофоне, тако да управитељ школе може из своје канцеларије да оглашава истовремено целој школи (свим разредима) вести, упутства, напомене и сл., а школа може приликом разних свечаности сама да приправи свој програм на сопственом радију.

Откуда школама новац за набавку радија! Чехословачка јавност показује велико интересовање за школски радио. Родитељи слушају код куће његове емисије и желе да. их и њихова деца слушају у школама. Зато родитељска удружења „разна друштва, новчани заводи и сл. потпомажу новчано школе да набаве пријемни апарат. Деца сама приређују концерте, позоришне претставе исл. да уштеде новац за куповину апарата. Министарство просвете и Радиожурнал купују радиоапарате сиромашним школама, али такође редовно школе умеју некако „из прста да исисају"' материјална средства за куповину апарата. И овде важи правило да баш најсиромашнији срезови нису на последњем месту у погледу школске радиофоније.

Како временски организовати слушање радио-емисија у школи! У основним школама у ЧСР налази се у недељном распореду часова тзв. „покретни час", а он се може искористити за слушање радија тако да тиме не трпи ниједан предмет. Грађанске и средње школе опет реровно скрате све часове оног дана кад се емитује школски радио. Тим скраћивањем добију потребно време за слушање емисије школског радија „а ипак не мора да отпадне ниједан предмет.

Припрема ученика за слушање. Ако се жели да деца имају некакве користи од слушања школскога радија, морају се на то припремити. Учитељи и деца могу наћи обавештења о програмима појединих радио-часова за ђаке у нарочитом часопису што га издаје Радиожурнал под насловом „Радио за младе" („Кохћјаг тјадусћ"). Овај месечник садржи програм за сваки поједини месец и материјал за припрему слушања сваке емисије у слици и речи, а поред тога и остале актуелне, забавне и поучне чланке тако да је признат као један од најбољих часописа за младеж. Радиожурнал га продаје испод режијске цене коштања.

Учитељ проговори неколико минута пред емисијом програма, побуди код деце интересовање или потребно емоционално расположење. За време емисије евентуално показује унапред припремљене слике у вези са емисијом „понекад ће допунити аудицију пројекцијама, другипут црта на табли, записује деци непознате и неразумљиве речи да би их после објаснио итд. После емисије у разговору са децом пробуди нова сазнања, појача још потстреке које су деца у емисији стекла, а евентуално и искористи материјал из програма у разним школским предметима (писмени радови, цртање, рачун и сл.).