Učitelj

ЗАКЉУЧАК

Радио много помаже учитељу у школи. Својом актуелношћу уноси у школу прави живот. Буди осећање за уметност, за добро, за истину. Васпитава добре грађане. Већ музичко васпитање само по себи заслуживало би да се радио заведе у све школе. Али радио врши далеко ширу и већу мисију: Он је доброме учитељу драгоцени живи помагач. | Будућност радија: Неће ли ишчезнути, кад се популаризује и у школе продре телевизија“ Не, неће ишчезнути никад. Јер његова функција је (да преноси градиво акустичким путем) већ сада доста опсежна и аутархијска, телевизија ће је само ојачати и допунити. Данашњи пријемни апарати за звук допуниће се апартом за репродукцију слика. Радио, као средство за ширење (дифузију) живе речи и богатстава што их пружа царство тонова, увек ће имати значај у школском васпитању као што га има и у друштву. Зато данас и продире радио у све школе по целом свету.

ЈАРОСЛАВ НОВОТНИ (МОМОТМ“), наставник грађанске школе и вођа филмске секције Подмл. Чел. Црв. Крста — Злин;

ЧЕХОСЛОВАЧКА ШКОЛСКА КИНЕМАТОГРАФИЈА

Немогуће је данас утврдити ко је и када први схватио значај филма за чехословачке школе, а то управо није тако ни важно. Сасвим је извесно да је то било још у ери „немог"' филма, кад су се чешће него данас приказивали тзв. „природни снимци“. Они су се сматрали најпогоднијим за ученике. Онда се још није помишљало на филмове који би били специјално подешени за васпитне и наставне сврхе.

Да би се школској омладини омогућило да види погодне филмове, заведене су тзв. филмске претставе за ђаке. Према једном распису Мин. унутрашњих дела из 1920 год. сваки власник биоскопа дужан је да приређује такве претставе двапут месечно и сме да наплати само стварне режијске трошкове. На тим

претставама приказују се поучни, евентуално и забавни филмови који су погодни својом садржином и обрадом за школску омладину. Претставе се приређују за време наставе, и ђаци их обавезно посећују у пратњи својих наставника. Пошто власник биоскопа наплаћује режијске