Učitelj
Ovakav poslupak produžifi i za pojam kvadrafni hektometar ili hekfar, kao i za kvadrafni kilometar. Ultvrditi i zapisati na labli i u sveskama: Ар ==< 100 па; 1 Неа = 100 ari ili 10000 m?, 1 Km? = 100 hektara ili 10000 ari ili 1 milion mž. IV. Kontrola rada. — 1) Izmerite dvorište, vrf, susednu njivu, livadu itd. Ovde konfrolisafi znanje učenika iz ove jedinke.
2) Radi vežbi pisali i posmatrati ovakve primere:
a) u 1000 m? koliko ima ari? — Koliko hektara? — Zašto? b) u 100 ari koliko ima kv. melfara? — Koliko hektara?
c) čega sve ima џи 978 те, 876 те, 1000 те“ на,,
d) zadaci iz geometrije (merenje površina),
e) zadaci iz računa (raznoimeni brojevi).
3) Objasnifi izračunavanje površine zemljišta uz primere.
Miloš P. Pavlović
3MMA — Овогодишњи рад у Ш разреду —
1
Први час. — Говори се о сеоби дивљих гусака и патака које су се чуле синоћ, а и данас око 9 сати. У вези с тим и о ритовима око Саве и Дунава (о Панчевачком Риту, Вел. Блату).
Давид Леви прича да је срео сељака са дивљом гуском, а Матилда додаје да њена мама извади црева па пуни гуску снегом да се не би осетио мирис блата и рибе.
Сазнају да сеоба дивљих гусака и патака значи и брзи долазак зиме. Причају се и приче као: лисица крај рита, дивље гуске и жаба. Завршава се час разговора илустровањем приче: дивље гуске носе жабу.
29 децембар (други час) пада први снег. Понавља се шта знају о снегу, о данашњем ситном снегу. Душан Бећаревић каже (посматра кроз прозор) да снег пада укосо и све је бржи при земљи. Петар и Милош објашњавају да снег привлачи земља, а Властимир каже: „као магнет."
Говоре о санкању, грудвању. Осећа се радовање.
Заједнички рад — илуструју 29 децембар. Разговор (претходи) о земљишту преко Саве и Дунава које су посматрали са Калемегдана, Вел. Врачара и са Банова Брда као и из школске учионице, које ће се илустровати.
мм
a 4
па