Učitelj

ОСТПЕЈ-УЧИТЕЉ

ПЕДАГОШКО-СОЦИЈАЛНИ ЧАСОПИС ЈУГОСЛ. УЧИТЕЉСКОГ УДРУЖЕЊА нај. и Неа вив танина а ва Ини ННа ПА НИ НИ зиииве НМР НЕ ни ИВ ЕМС ОКТОБАР 1938 БЕОГРАД Х! 19 (53) ГОД. БР. 2

ја са чИннн И И 2- ПЕмију = вена > РИМА ар зе Наис ван Цеа пени Ре шанта (НЕМ НВИН Јела Раншшнне Па ПН 5 ГЛАВНИ УРЕДНИК МИЛИЋ Р. МАЈСТОРОВИЋ, БОЖЕ ЈАНКОВИЋА БР. 30

Педагошка Југославија

Иван Димник,

Претседник Југословенског учитељског удружења Београд.

Свесловенска. Пџесдагошка сарадња

Није то само случај да је, у пролеће ове године, Југословенско учитељско удружење почело циклус издања „Педагошке библиотеке“, којим ће се приказати напредак у последњим годинама и стање педагогије у Чехословачкој, Југославији, Бугарској, Пољској и Русији, са „Педагошком Чехословачком“ којој је уводну реч написао тадањи Министар школства и народне просвете г. д-р. Емил Франке. У приказивању напретка и стања савремене педагогије у словенским земљама, Чехословачка је увек предњачила и данас предњачи. Тек данас, после неколико тешких историских месеци од како је написао чехословачки Министар просвете поменуту уводну реч, можемо проценити њен прави смисао, дубину и значај, како за нашу заједничку прошлост тако и за будућност. Симптоматично је, да је чехословачки Министар просвете, с обзиром на прошлост, цитирао баш поздравне речи југословенског Министра просвете упућене првом конгресу чехословачког учитељства у ослобођеној домовини 1920 године, у којима каже: „За време рата најбоље смо упознали значај васпитања. За време Великог рата стајали су Чехословаци и Југословени раме уз раме са несаломљивом верношћу на једној линији. На нама је сада да се та линија одржи и данас на пољу при-

Учитељ а 5