Učitelj

дете и од његовог друштвеног смисла и понижавају га на ранг патуљка, место да поштују његову човечанску суштину. Масариков принцип да са дететом морамо поступати као и са одраслима, разумно и директно, има дубок идеолошки смисао. Писање личних. имена малим почетним словом, дељење речи на слогове, механички „агШ“ на слоговима без смисла (МА, МЕ, МО, МУ, МИ, ЛА, ЛЕ, ЛО, ЛУ, ЛИ итд.), читање редака натрашке (с десна на лево), читање бесмислене садржине уопште — све то није васпитање, већ. подјармљивање људског бића које не може да се одбрани од школских педаната (Флаксмана).") Детету се овде даје све извитоперено, лажно, бесмислено и готово, и тако му се спречава пут до тога да само упозна целину и делове, да само упоређује и разликује, да оштри своју досетљивост, да схвата смисао симбола, укратко: да властитим радом ради на усавршавању своје личности и на свом друштвеном послању (мисији). (Наставиће се)

Учишељско Бредишно задругарсшво Наш булући рад на пољу учитељског кредитног задругарства

После свега напред изложеног настаје питање: на који начин стсад да радимо на пољу нашег учитељског кредитног задругарства Да се наше гледиште на ту ствар не би погрешно разумело — одмах изјављујемо: да ми, уопште, не тражимо централизацију, већ само. унификацију учитељског кредитног задругарства тј. ми смо за то: да се учитељске кредитне задруге и убудуће окупљају око оних истих централа око којих су се оне и до сада окупљале. Само једно желимо, а то је: да се сходно нашим потребама и у сагласности са одредбама новог Закона о привредним задругама — у свим крајевима наше земље унифицира не само поступак при оснивању учитељских кредитних задруга, него и сам рад у њима. Ово утолико пре што је сада у том погледу наступио један нов моменат, наиме: по 5 117 тач. 2 Закона о привредним задругама од 1937 год., све задруге које су до доношења. овог Закона у нашој земљи постојале морале су до 25 септембра ове године своја правила саобразити његовим одредбама. И оне би то сигурно и урадилс да тај рок садашњим финансиским законом није још за једну годину продужен. Због тога се сада и нама учитељима намеће једна специјална дужност, наиме: да сходно напред цитираној одредби Закона о привредним задругама што пре извршимо измену досадашњих правила наших кредитних задруга, као и да у споразуму са главним задружним савезима израдимо нова правила и упутство по коме би се убудуће све среске учитељске кредитне задруге. оснивале, Главни савез с. 3. 3. у Београду нам је овај посао у многом олакшао на тај начин што је у смислу 9 90 став 1 тач. 7 Закона о привредним задругама већ израдио и на својој седници од 6 фебруара 1939 год. и усвојио један примерак

7) Егакзтап је синоним за учитеља-педанта, за „школника“ старог типа: како га је овековечио Жан Паул (Ф. Рихтер). У нас Ча-Мита. Прев.