Učitelj

буду видни и сасвим јасни. Наше учитељство је досад увек доста за народ радило. Нека оно и убудуће тако ради. Али нека оно отсад почне мало више и О себи мислити, јер увек морамо бити свесни тога: да само јако учнтељско кредитно задругарство може створити услове за добијање наше пуне економске а тиме и наше сталешке и грађанске самосталности.

Завршне напомене

1) Поред чисто учитељских кредитних задруга и установа основаних на задружној бази, у Београду постоји још једна учитељска кредитна установа, наиме: Учитељска задруга А. Д. Она је "основана 1920 год. Територија јој је цела држава. Ради са меницама, као и сви остали новчани заводи. Веома је ликвидна. Само њени фондови на крају 1938 године износили су: 2,383.650.59 дин.; и

2) Предње податке смо прикупљали у току целог великог школског распуста — све до саме Х1Х Главне учитељске скупштине; нажалост, и поред нашег највећег настојања, нисмо могли све потребне податке прикупити. Али, иако непотпуни, ови подаци нам ипак једно показују, наиме: како се код нас развијало учитељско кредитно задругарство, и на коме се ступњу оно сада у разним југословенским покрајинама налази.

Бићемо необично задовољни ако наше мисли које смо овде изнели буду послужиле као потстрек не само појединцима већ и многим среским учитељским друштвима: да отсада агилно раде на подизању тако потребног нам учитељског кредитног задругарства.

Лазар Бјелић

Породица, школа и деца

њихов узајамни однос у васпитању и развитку деце, посматран са своје друштвено-васпитне и моралне стране

УШ

У школи као другом васпитно-моралном фактору детињега развитка, у тој новој средини за дете, нужним начином ће искрснути многи душевни потреси и сукоби у детињој души. Сви ти душевни потреси и сукоби имају се ту, у школи, са пуно љубави и педагошкога такта, смисла и увиђавности решавати и отклањати на позитиван начин.

Они се, наиме, имају ту решавати и отклањати само на начин који ће дете моћи најлакше да прихвати и с којим ће се најлакше помирити. А то је: на начин који му неће причинити ни много бола ни много разочарења због промењенога начина поступања између родитеља у породичном кругу и наставника и васпитача у самој школи.

ИМ овде сада игра и треба да игра врло значајну улогу што тешњи и срдачнији додир, општење и заједничка сарадња дечјих