Učitelj
Колико има да одвоји најпосле» Четири. Где ће то бити» И оно доле, Хајде одвој и четири, а ви пазите. Је ли добро» А је ли се“. задржавала» Није. Како је могла опет брзо и без грешке»! Изоставила је само једну белу. Тако је...
Нека изиђе још један ђак. Он ће радити на оној шипци где“ су све куглице једне боје. — Одвој једну! Како ћемо сада учинити да буду три» Да привуче још две. Уради.. А ако привуче још двер Тада ће бити пет. Хајде уради. Ако сада одвуче двег Онда ће остати три. Учини и то. А шта би сад требало да се уради па да буду опет пет» Да се врате оне три. Уради. Колико сада треба да се уклоне па да остану три» Две. Уради. А ако уклонимо и те двег Неће остати ниједна. Уклони и те две. Сад довуци пет одједном! Да не би погрешио види докле је пола. Ако се од ових пет уклони једна Остаће четири. Уради. Врати је! А ако се уклоне“ четири» Остаће само једна. Учини да буду опет пет. Одвој три. „Колико је осталог А да је одвојио две» — Остале би три.
Хајде да радите то исто сви на прстима! — Пружите један. Учините да буду три. А сад — пет. Нека сада остану четири, па онда два, па ниједан. Сад пружите два. Учините да буду пет. Нека остану три. Нека буду опет пет. Сад нека остану четири. Најпосле нека остане један. Направите опет пет. А сад ниједан... Све ово. извести овако и на десној руци.
3) Бележење бројева до пет римским бројкама
Сада ћемо бележити бројеве на табли. — Који ћемо најпре» Број један. Претставите тај број. Сви пружају леви мали-прст. Ко би умео да обележи тај број на табли» Пријављеник излази и повлачи усправну црту. Је ли такво бележење доброг Јесте, јер потсећа на нацртани прст. Који је број сад на редуг — Два. Ко би желео њега да обележи на табли» Излази други ученик па мало. даље и десно од пређашње црте извлачи две нове. Који је то број сада забележен» Број два. А малочасг — Број један. Који је на реду сада» Број три. Са колико црта морамо да га обележимо» Са три. Зашто» Јер обележавамо три прста, Хајде нека то учини: Бојана... Који си број обележила» Број три. По чему то знамог По томе што је извукла три црте. А који је број сада на реду» Број четири. Њега ћу ја да обележим — јавља се Страшимир. Добро, Страшимире! Изиђи и обележи га десно и мало даље кал што су и досад радили. Је ли га добро забележио» Још који број имамо да задележимо» Још пет. Хајде нека то уради Бојка. Је ли умела» По чему знате» Што је извукла пет усправних црта. А шта оне претстављајуг Свих пет претију леве руке...
Шта мислите кад би неко од ваших другова дошао сада споља, па кад би погледао на ову последњу гомилу црта, да ли би без грешке могао погодити да су баш петр Не би. Јест, ни многи одрасли не би то сигурно запазили. Зато се пет и не бележи тако са пет усправних црта, него се само оцрта цела шака... Почне се са врха малога прста па се вуче право у средину дна самога длана, а потом одатле опет право до на врх палца. И онда.