Učitelj

280 а ИННННЦ

се у обзир садржина бројева већ само операција тј. у задатку 804 :4 — ми делимо стотине

десетице

и јединице.

Када се заврши Рачунање, ми из постављеног задатка видимо нашта су се бројеви односили. Према томе добро је да деца упамте правило код писменог дељења. Шта делиш мораш добити.

1.) 969 : 3 = 393 2.) 804: 4201 , 8.) 600 : 3 — 200.

У сва три задатка применом овог правила, види се да смо у

резултату морали добити, стотине, десетице и јединице.

Упознавање са бројевима код писменог дељења Кад смо поделили 15:3—5 видимо да је нови број трећина првог јер смо први број делили на 3. Други број је петина првог, јер други број помножен са трећим дају резултат првог броја. Место назива први, други и трећи, заменимо први број се дели и зове се дељеник. Другим бројем делимо први и зове се делитељ. А трећи број

показује колико се делитељ налази пута у дељенику, па се зове КОЛИЧНИК.

Примена

Најпосле, ђаци сами изналазе сличне задатке. У овоме им помаже кад устреба и наставник. •

Исти начин употребио сам кад је делитељ двоцифрен број. На пр. 13.320 : 12 = i

За сцену сам узео ово; 1 радник је примио за себе и 11 својих другова новац. Новац је делио у коверте да би раднике исплатио. Остало као што сам напред изнео.

Властимир Бугариновић

И један час из геометрије ТУ разред — шк. „Кр. Петар 1“

Разговор о јучерашњем (30 септ.) излету на Авалу. Препри"чавају се нови утисци и постављају наставници питања.

Зорана интересује сачма. — Наставница: сеју је сељаци без добрих ливада... То изазива питања о сечи кукурововине. — Наставница: секу је рано зором, — док је влажно — росно. Разговор о роси... Понављају шта су запазили на њиви (копе, тикве). Наставница допуњује разговор причом о спремању лисника. — Вера: нисам још видела пуна кола белих кукурузиних клипова као у Б. Потоку. — Наставница: сећа их на реку Пек (дописују се са децом из в. Раброва) околна села око Пека сеју само бели американ. Брзо расте, сазре, много редова и дебео кочан (за гориво) — Јаков: с, Б. Поток прљаво. — Ћамила нема бунара, чесме далеко (видели смо