Učitelj
članka, je pjesma „Uz kolijevku“ od Stjepana Radića. Valjda nema u svjetskoj literaturi pjesme, koja bi ljepše poučavala o moralu, nego što majka tom pjesmom poučava svoje dijete. Od Stjepana Radića imade prekrasnih stvari za djecu, i namjera je Hrvatskog pedagoškoknjiževnog zbora da ih sabere u knjižicu kao nagradnu knjigu našoj djeci. Potrebno je da se u našem školskom zakonu osobito naglasi načelo uzgajanja moralne značajnosti. (Svršetak u idućem broju)
Ш. — Ствараоци вредности
Др. Драг. Б. Песшровић у Предрашном школском Покрешу“) — Поводом четворогодишњице његове смрти —
У јануару ове године навршило се четири године од смрти нашег истакнутог педагошког писца и школског радника Драгољуба Ђ. Петровића, директора Учитељске школе у Јагодини. Читаоци Учишеља су имали прилике да са интересовањем читају пре пет година готово у сваком броју нашег часописа, значајна излагања његових педагошких начела. Нарочито је падао у очи његов критички став према новом школском покрету. Петровић иако је био свестан да се људски дух непрестано развија и да су наше идеје у сталном стварању, ипак је сматрао да одлучни утицај на примену нових ствари мора имати наше искуство засновано на савесно испитаним чињеницама. Ниједан трезвен васпитач, вели он у расправи Да ла је данашња школа застарела (Учитељ 1929 год) неће и не може спорити, да данашње стање наше школе и школе других народа није завидно и беспрекорно. Жудити за школом која би била боља од садашње то је племенита амбиција која заслужује похвалу. Савремена школа очекује радикалне реформе у свима правцима. Ипак мислио је да активни школски метод није средство којим се васпитањем може из основа изменити. Зато се он и није подао оном одушевљењу које обично прати нове ствари и заједно са осталим поборницима нове школе примио за истину теорију о њој, него је према радној .школи заузео испитивачки и критички став. Није хтео да узме из иностранства готове и модне теорије и конструкције и пропагира код нас, него је, почев од своје прве расправе по овом питању, па и доцније, а и посебним актом Министарству просвете, тражио да се све те импортиране теорије претходно свестрано испитају и оцени њихова практична вредност с обзиром на особине нашега народа и наших школских прилика. „Место, пише он у расправи Наличје ученичке самоуправе (Учитељ 1933 год. да некритично усвајамо
#) Умро 14 јануара 1936. Види Драгољуб Петровић од Цветка Поповића „Учитељ“ за 1935-36 стр. 422 и Драг. Ђ. Петровић као васпишач учишељских генерација од Радише Радишића, „Учитељ“ за 1936-37, стр. 623. Уредник.