Učitelj

358 н_ниининиии

га је и зашто тако саветовалар — Чији је био син цар Урошг Шта знате о Милошу Обилићу, Косовском боју, кнезу-Лазару, Југ-Богдану и његовим Југовићима; — Где се налази Косово Поље» — Чија је престоница била Скопље2 — Зашто школе славе Светога Савуг

Који се знак ставља код ових реченица: Сине, Марко, једини у мајке! — Збогом дете! — Добро дошао! (Узвичник). — Па где се ставља узвичникр (Узвичник се ставља иза реченица којима се узвикује или чуди). — Где се стављају две тачкег (Тамо где се

нешто набраја или хоће нешто да каже). А наводникр (Кад се наводе нечије речи или говор)...

Задатак

(e 21. — Напиши пет реченица и нађи у њима подмет и прирок;

2. — Препиши причу о Краљевићу Марку латиницом па научи да је лепо читаш ћирилицом и латиницом,

3. — Научи напамет песму о нашем језику;

4, — Нацртај Краљевића Марка и његовог Шарца;

5. — Изради од дрвета мало копље, налик на копље Краљевића Марка;

6. — Опиши укратко јуништво Милоша Обилића на Косову, па у причању нацртај и коју слику;

7. — Направи мали буздован и стрелу како замишљаш;

8. — Испричај друговима причу која ти се највише допада из читанке, коју си читао;

9. — Декламуј родитељима код куће неку народну песму коју си учио у школи;

10. — Посматрај време и промене у ово доба године, па то опиши и

причај друговима у школи, а заједнички укратко опишите и нацртајте покоју слику онога што сте опазили и доживели...

Свет. Д. Миловановић

Шмрк Обрада радне јединице у ТУ. разреду

При обради земљописне наставе, кад се води разговор о води, како се у разним местима бановине добија вода за пиће и друге потребе, добићемо разне одговоре:

Воду добијамо из извора.

Воду добијамо из чесме, бунара, ђерма, пумпе, (израз „пумпа“ је одомаћена место шмрка те треба исправити да се зове шмрк).

О извору, чесми, бунару и ђерму било је речи још у ПиШ разреду, остаје сад да се води реч о шмрку (пумпи).

За обраду ове радне јединице потребно је на првом месту имати шмрк. У овом случају безусловно изведу се ученици пред шмрк где се постави опште питање, које ће ученици најбоље и најлакше решити, јер имају прилике да сами ваде воду и посма“

трају функцију шмрка.