Učitelj

Цој дцнннннннннннннннннннн____________________

на праву „а не на принудној религији или принудној тоталитарној идеологији. |

Држава у савременој историјској ситуацији, по мишљењу евразиција, мора да узме на себе следећу мисију, чији ће садржај одредити позитиван програм државне делатности у најближем периоду историје: ,

1) Организацију интензивне производње материјалних добара и установљење најподеснијег система поделе њихове, ради задово“ љавања свих главних народних потреба и стварање просечне висине зараде и отстрањење беде.

2) Широко културно изграђивање, на које се мора утрошити сав друштвени приход, који је добијен од вишка рада подржављене индустрије.

3) Заштиту слободе и права грађана.

4) Увлачење у економско, социјално, културно и политичко изграђивање што је могуће већег броја народа.

М

Евразијство је нарочито истицало, дао проблему народног васпитања морају водити бригу и држава и свестан део друштва и то ништа мање, него што се води рачуна о оружаној сили и техничким постигнућима, пошто техника сама по себи, без човека, не значи ништа. „Држава и друштво, како се говори у једном чланку, који је написан о тој теми, морају тежити да се боље организују и припреме и да тако створе природан резервоар из кога ће се црпети попуна за живот припремљених и духом јаких грађана, који би могли, саобразно својим наклоностима и способностима, пробијати себи пут у све делове народно-привредног и државног живота. 8) На челу тог рада, евразијци предлажу да постоји нарочито Министарство народног васпитања, које је одвојено од Министарства народне наставе. Немогуће је не признати као грешку, да су под „народном просветом“ код нас подразумевали, углавном, „предавање наука“, а не и васпитање. Развиће знања је врло важан фактор државног живота, али знања без васпитања за звање човека, могу донети толико исто штете, колико и користи. Активности Министарства образовања и Министарства народног васпитања морају бити координиране. Међутим, васпитање грађана не врши се само у школи. Организација ваншколског васпитања је један од главних задатака тога министарства. Његов рад мора бити уређен да пробуди широку друштвену иницијативу ради стварања самосталних омладинских васпитних' организација. Васпитање мора бити упућено на то, да развије оданост према државној и националној идеји, верност, правилност, широки видик, дисциплину, издржљивост, осећање части, лично достојанство, дужност, другарство, радну способност, истрајност, поштовање према раду и жељу за учењем. „Камен темељац

5 Н. А. Макшеев, О воспитанин ведупшцего отбора, „Евразинскал хроника“, % 12, 1937 г. 4 ј