Veština biti čovek : (knjiga mudrosti)
200 _ -— жил пајо
= МЕ
слетку постане свемоћна. Зар ј= то мало кад се сигурно зна да се ничим другим празнина у чамотињи не попуњава него радљивошћу и радом и да је живот од уживања несносан. -
Зар није ништа кад човек зна снагу закона по коме дејства излазе из закона 2
Зар није ништа кад се зна да је теорија о непромењивости карактера бесмислена 2
Зар је то мало кад знамо да срећа зависи од нас
Мудри ње трпи од костобоље, јер је мудар. Глу_ пост и порок, ако човек посматра живот у целиви, страшно се плаћају. Велика је истина да људи не бивају кажњени за њихове грехове него кроз грехове. Стари Хезиод исправља Платона што каже да „казна долази брзо за грехом“, па вели „да се казна рађа кад и грех“ Кад бисмо били васпитани тако да разликујемо неизбежна дејства од узрока, ми бисмо видели да се свака погрешка плаћа неминовно, и онда бисмо изигравали глупака ведра чела. У осталом, били бисмо у двема највећим традицијама. Прво, у традицији хришћанској. Лукави Јуда је био само један звекан; друго, у најчистијој народној традицији. У Француској су се јавили витештво и витешки дух. У Француској се развио онај цвет цивилизације, племенитост и непристраност ...
Данашњи младићи у Француској одгајају се за животне циљеве, који су бедни кад их човек упореди са вредношћу духовнога живота. Он је, не као у доба витештва, када је душевно васпитање било сјајно, не као у доба када је верско одгајивање било за духовни живот, — данас васпитан да згрће новац, да има успеха, и да задовољава таштину. Кад буде дошло време да се воља његова васпитава, и кад га буде васпитање упућивало за узвишене циљеве, онда ће се сваки задивити 60гаству духовних извора, који се налазе у дубини младих француских мозгова.
Већина не зна. Они не могу да се подигну на висину Корнељевих јунака, јер их нису учили да све
~ уља