Vojin

6

ПИСМЕНОСТ У НАШ01 В01СЦИ

иењаау и напредовању ка наГтежим местима у послу. Ово све мора учитељ врло добро да позна1е. Сваки посао хоће времена за извршење. Па и учење дакде мора имати свохе време. Овог времена треба да из1една имаде учитељ и његови ђаци^; нити се и при каквоме учењу сме прекинути на дуже: много 1е боље сваки дан ио мадо учити, него ди прекинути два данапа трећеи учити три пут дуже но првог. Ни при каквоме учењу нше тешка, сама наука, кодико оно навикивање на саму ствар, а које се тек мало по мало присвала. Особито на ово време треба у почетку учења пазити. Распоред дакле ваља ово да има на уму. Алатом се свака радња врши. Без овога не може бити природнога образовања, каткад баш је и са свим пемогуће. Можемо ли кога паучити писању, ако немамо на чему да пишемо, нити имамо пера, оловке, или друго налик на ово? Може л' ко без књиге учити да чита и т. д. ? И алат 1е дакле преко иотребан. Овака 1е свака добра школа. Халдмо сад да погледамо каква 1е наша школа. Да 101 видимо учитеља; начин учења; време потребно; потребан алат. Ми мислимо .да ћемо ово на1лакше видети ако уђемо у 1едну такву школу. Ми ћемо вас читаоци увести у четну школу, 1ер нам 1е она из практи^ч нога живота нашознатија. Но кад ову видите, можете лако и на батери1ске и ескадронске, закључити. (Продужиће се.)