Vojin

ЗЕМАЉСКОЈ СНАГИ

245

војничка предавања. Поред тога долази угодан распоред и добар начин за изображење народње војеке, као и издавања што простијих војничких правила за егзерцир и разне службе. Кад се све ово у хармонију доведе, онда ће се сам од себе успех показати. 1. Војничке школе , у главноме ваља устројати онако, како су у „пројекту за закон о устројству наше војске изложене, са неким изменама и допунама. Поглавито ваља пажњу обратити на практичне школе, (учеван батаљон, ескадрон, батерија). Али да имамо добре школе, т.ј. да добри ђаци из њих излазе, треба да су им добри проФесори. Зато ваља известан број људи нарочито спремити, у колико се потреба са садањим ОФицирима неможе попунити. Најбоље дакле средство, за постигнуће доброг војничког изображења народње војске, јесу, по моме мишлењу, ваљано уређење војничке школе. Све остало долази после њих. 2. Јавна војничка предавања врло би корисно утицала на војничко изображење нашега народа. Ту бп се учио и млађи и старији, и војник и невојник, и војничка знања распрострла би се по целом народу. С тога мислим, да се јавна војничка предаваања свуд уведу, где год је само могуће, и да се гледа да се народу омиле. Не сумњам да би се отуда велике користи имале. 3. Распоред за изображење народње војске, такође је од великог уплива по њу. По мом мишлењу овај би распоред практичан био: Од почетка Марта па док настану пролетна