Zakon o uređenju Direkcije srpskih državnih železnica : od 31. marta 1892. godine : sa izmenama i dopunama od 5 januara 1899 i 16 maja 1910 god. : važi od 23. juna 1910. god.
Он се стар«г. да саобраћај буде непрекидан и обезбеђен. У тој цељи он је овлашћен, да у ванредним и хитним приликама, нарочито при штети коју би причинила неодољива сила, наређује издатке, који су потребни, да се пруга, ма и привремено, у ред доведе и сигуран саобраћај успостави, ако су повреде такве природе, да их треба у режији оправити. Ну, у овоме случају директор је дужан да тај свој поступак оправда и да тражи одобрење од Министра грађевина, ако ти издатци прелазе суме са којима он располаже према члану 3. тачки !|1. Ако су железнички објекти и линије оштећени неодољи= вом силом у толикој мери, да се њихова оправка не може извршити из кредита одређенога за редовно одржавање пруге, директор ће, не прекидајући радове на оправци пруге и уклањању препрека, тражити одмах од Министра грађевина. одобрење, да може употребити и резервни фонд. предвиђен у чл. 28. овог закона.
Износ железничког резервног фонда, предвиђеног чл. 28. овог закона, уносиће се сваке године у буџет прихода, а исто тако и у буџет расхода. Неутрошени део, концем године, враћа се резервном фонду.
Он потписује сву преписку и отправља све послове на основу овогазакона и пословника Дирекције. Директор представља и пуноважно заступа Дпрекцију српских државних железница према другим надлештвима и страним лицима.